Blair Witch Project 2

Originaltitel: Book of Shadows: Blair Witch 2
Regissör:Joe Berlinger
Utgivningsår:2000

Om Blair Witch Project 2:

I uppföljaren till "Blair Witch Project" befinner vi oss åter i den lilla staden Burkittsville, där man håller på med en polisutredning av mord på sju barn från staden. En Kyle Brody träder fram och påstår sig varit med i huset stående i ett hörn med ansiktet mot väggen medan morden på de sju barnen begicks.

Titel: The Blair Witch Project
År: 2003
Genre: Thriller, Skräck
Film nr.: 21980
Octane

Kim Director, Jeffrey Donovan, Tristine Skylar, Erica Leerhsen, Stephen Barker Turner, Lanny Flaherty, Raynor Scheine

Joe Berlinger, Dick Beebe

Thriller, Äventyr, Skräck, Fantasy, Mysterium

Recension Blair Witch Project 2

- liteblåliteröd sätter betyg 3 och skriver:
Kim, Erica, Tristine och Stephen, som alla är studenter på Boston College, bestämmer sig för att ta reda på vad som egentligen hände med de andra studenterna som försvann i skogarna utanför Burkittsville, Maryland sex år tidigare. Väl på plats möter man upp Jeff Donovan som gjort historien om Blair Witch till sitt leverne genom att anordna guidade turer i skogarna. Efter ett till synes resultatlöst...

Recension av Blair Witch Project 2 - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Blair Witch Project 2  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blair Witch Project 2 (280 st)
Rai (Anmäl)   7/3 2018
Har inte sett hela, fem minuter kanske men det räckte gott och väl för att få en stor ETTA!
Cumlin (Anmäl)   4/11 2017
Ganska tidstypisk skräckfilm med stämningsdödande musikmontage och klyschiga karaktärer. Tycker ändå att den är fullt sebar; den är bara i en helt annan liga än sin föregångare helt enkelt.
Filmfantast86 (Anmäl)   21/10 2017
onödig uppföljare
missbaath (Anmäl)   19/2 2017
Alltså nej egentligen inte. Men den är nostalgi från barndomen så jag kan inte ge den en 1a
krank-mma (Anmäl)   24/9 2016
Mycket bättre än den poänglösa ettan. Bra "hantverksskräck" - inte så skrämmande, men det är ju skräckfilm så sällan att det är hopplöst att förvänta sig det. Men den är snygg, har intressanta vändningar, och har en hel del snygga scener. Känns ofta mer som en påkostad amatörfilm - vilket kanske är meningen, då förtexterna faktiskt säger att filmen är "en dramatisering" av dokument som samlats ihop.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blair Witch Project 2