Blås på, kompis!

Originaltitel: Busting
Regissör:Peter Hyams
Utgivningsår:1974

Om Blås på, kompis!:

Snutfilm som vilt blandar action, komik och drama. Michael och Patrick är två snutar som arbetar med att röja upp bland bögklubbarna, bordellerna och hororna. De börjar ta sig vatten över huvudet när de bestämmer sig för att ge sig efter gangstern Rizzo som kontroller sexhandeln.

Elliott Gould, Robert Blake, Allen Garfield, Antonio Fargas, Michael Lerner, Sid Haig, Cornelia Sharpe

Peter Hyams

Drama, Kriminalare

Med i listor: Czechflashs filmer med 70-talskänsla
Diskussioner om Blås på, kompis!  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blås på, kompis! (2 st)
Bomkia (Anmäl)   28/3 2016
Manuset är väl inte direkt perfekt men Gould och Blake bär upp den här filmen så hårt. Polisfilmer var bäst på 70-talet. 3+
tilapia (Anmäl)   19/8 2003
Långt ifrån perfekt, men underhållande och ganska orginell snutfilm med bra dialog. Håll utkik efter Antonio Fargas som bindgalen bög, samt Elliot Gould från Bergmans The Touch - nu med härlig valrossmustasch!