Blåst till tusen

Originaltitel: Grand Theft Auto
Regissör:Ron Howard
Utgivningsår:1977

Om Blåst till tusen:

Sam och Paula tänker gifta sig i Las Vegas. Men Paulas far, som tänker göra politisk karriär, vill att hon gifter sig med en rik arvtagare.

Titel: Nu blåser vi snuten
Regissör: Charles B Griffith
År: 1976
Genre: Komedi
Känn draget
Titel: Vad sägs om ett litet rån?
Originaltitel: Fun with Dick and Jane
Regissör: Ted Kotcheff
År: 1977
Genre: Komedi
Vad sägs om ett litet rån?
Titel: Häftig sommar
Originaltitel: Corvette Summer
Regissör: Matthew Robbins
År: 1978
Genre: Komedi, Äventyr
Häftig sommar

Ron Howard, Nancy Morgan, Marion Ross, Elizabeth Rogers, Barry Cahill, Rance Howard, Paul Linke, Don Steele, Peter Isacksen, Clint Howard

Ron Howard, Rance Howard

Komedi, Action, Kriminalare, Romantik

Recension Blåst till tusen

- nissling sätter betyg 3 och skriver:
Att skapa en film om bilar, humor och nördar samtidigt kan inte vara så lätt. Särskilt inte om det ska bli ett tv-spel som ska göra världssuccé. Sam och Paula har varit kompisar sedan länge, nästan för länge. Sam lever ett ganska normalt liv som dom andra samtidigt som Paula är stenrik tillsammans med sina föräldrar. Sam och Paula tycker att det verkar okej, men det tycker inte Paulas föräldrar....

Recension av Blåst till tusen - Läs hela!

Med i listor: Tenderhooligans biljaktsorgie
Diskussioner om Blåst till tusen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blåst till tusen (30 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   21/11 2013
Storyn är givetvis flortunn men den fyller ju ändå ingen funktion här, det vi bjuds på är istället en drygt timslång biljakt och det är ju inte det sämsta. Typisk 70-tals slapstick, en massa explosioner och kraschade bilar samt en del dåliga skämt. Den har väl inte åldrats särskilt väl, men är fortfarande ganska underhållande och har en viss charm.
Robkiller (Anmäl)   10/11 2013
70-tals film som helt bygger på en biljakter, lite taffliga skämt och en resa till Las Vegas... Ron Howards debutfilm som regissör där han även spelar en av huvudrollerna och har skrivit manus. Filmen fungerar hyfsat; och även om den har en del konstiga sekvenser så är regin redan på den här tiden rätt så bra... får väl ses som ok med tanke på vad den är...
Bumbi78 (Anmäl)   3/6 2013
Det är en jäkla massa som går sönder, krossas och exploderar, men inte är det speciellt bra. Som biljaktsfilm är den spretig och många av själva jaktscenerna döljs av stora dammoln. Det finns betydligt bätttre rullar i den här genren.
Xenox (Anmäl)   9/7 2012
Biljaktsfilm som idag känns ganska gammal.
Grillo (Anmäl)   21/4 2012
Skön och enkel biljaktsfilm!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blåst till tusen