Blast

Originaltitel: Blast!
Regissör:Anthony Hickox
Utgivningsår:2004

Om Blast:

Det är julaftonsmorgon och den fattige Lamont Dixon som bogserar båtar, har tagit med sin föräldrarlöse gudson på ett sista uppdrag. De ska bogsera en gammal borrplattform längs med Kaliforniens kust. Samtidigt planerar en grupp rebeller, ledda av den mystiske Kittridge, ett terrorangrepp mot USA:s västkust. För detta behöver de borrplattformen. Med borrbesättningen borta och gudsonen i livsfara är Lamont plötsligt fastlandets enda hopp.

Titel: Never Back Down 2
Regissör: David E Talbert
År: 2008
Genre: Komedi, Kriminalare
First Sunday

Eddie Griffin, Vinnie Jones, Vivica A Fox, Breckin Meyer, Nicky Andrews, Hannes Jaenicke, Nadine Velazquez, Shaggy, Soup, Tommy 'Tiny' Lister

Steven E de Souza, Horst Freund

Komedi, Action, Thriller

USA, Sydafrika, Tyskland
Diskussioner om Blast  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blast (20 st)
Murvel48 (Anmäl)   31/12 2018
Filmen har sina stunder men diverse trams och dumheter drsr ner betyget till en stark etta.
farbrorEscobar (Anmäl)   27/3 2010
ta die hard och byt ut bruce willis mot en skrikig neger och sno lite klipp från Eldstorm så har du blast.
Luciphere (Anmäl)   17/2 2010
Hederlig b-gisslanaction som utspelar sig på en oljebordsplattform. Okej underhållning.
arruba (Anmäl)   27/11 2009
Den var ju töntig hela tiden men när Eddie Griffin cyckelsparkar en handgranat då fick jag ett skrattanfall, och det borde ju höja filmen lite, men njae. Det är nog en av de svagaste tvåorna jag delat ut på lääänge.
Asian Dawn (Anmäl)   26/11 2009
Oväntat välgjord kalkonrulle, som också kniper många pluspoäng på vansinnigt svulstiga actionsekvenser.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blast