Bleed for This

Originaltitel: Bleed for This
Regissör:Ben Younger
Utgivningsår:2016

Om Bleed for This:

Efter en nästan dödlig bilolycka bryter Vinny nacken och får besked att han aldrig kommer kunna gå igen, eller någonsin kunna boxas. Det är slutet för Vinny men med sin starka tro på sig själv så vägrar han att acceptera beskedet och väljer den farligaste och mest smärtsamma vägen. Han stålsätter sig och med hjälp av en ny tränare Kevin Rooney börjar han kämpa sig tillbaka för att få boxas i ny titelmatch.

Miles Teller, Aaron Eckhart, Ciarán Hinds, Katey Sagal, Ted Levine, Jordan Gelber, Amanda Clayton, Daniel Sauli, Christine Evangelista, Tina Casciani, Liz Carey, Denise Schaefer, Peter Quillin, Jean Pierre Augustin, Edwin Rodriguez, Roy Souza, Tim Fields

Ben Younger

Drama, Biografi

Diskussioner om Bleed for This  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bleed for This (9 st)
setterwall (Anmäl)   20:10 17/1
Aaron Eckhart imponerar i sin förvandling!
abnormal (Anmäl)   27/8 2018
Jag ser fram emot när Miles Teller får vinna en oscar. Väldigt duktig skådespelare som tyvärr verkar flyga under radarn.
DIProgan (Anmäl)   8/2 2018
Jag har nog tröttnat på glorifierandet av boxare men produktionsmässigt är det helt ok.
Spidde (Anmäl)   17/6 2017
Helt okej boxningsfilm som följer standardmallen men bärs upp av bra skådespel och fin kemi mellan boxaren och tränaren. Lite väl utdragen och amerikansk mot slutet, men på det stora hela klart sevärd.
best_jeppe (Anmäl)   3/6 2017
Om det inte vore för att jag har sett så många boxnings-filmer så hade jag nog inte uppskattat denna så mycket. I många andra boxnings-filmer så är ofta huvudkaraktären (eller någon nära honom) ett riktigt as och det är svårt att tycka om huvudkaraktären. Det brukar också vara väldigt mycket dramatik med extrema inslag. Den här filmen är dock ganska "tam" vilket känns som en skön omväxling. Ingen är ett as, Tellers karaktär är sympatisk osv. Däremot så tycker jag att filmen innehåller en massa karaktärer som knappt utnyttjas eller som man knappt vet namnet på eller vad de har för funktion. Men överlag så är det en stabil film. En solid 3a helt enkelt.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bleed for This