Blind Date

Originaltitel: Blind Date
Regissör:Blake Edwards
Utgivningsår:1987

Om Blind Date:

Walter är arbetsnarkoman och lägger all sin uppmärksamhet på arbetet och mycket lite på sitt personliga liv. Han måste få tag på en date att ha med på en affärsmiddag med en ny och viktig japansk kund. Hans bror presenterar honom för hustruns kusin Nadia som är nyinflyttad och vill umgås med någon, men han varnas för att hon blir vild och okontrollerbar om hon blir full. Dessutom dyker Nadias ex-pojkvän upp.

Titel: I sjunde himlen
Regissör: Barry Sonnenfeld
År: 1993
Genre: Komedi, Romantik
Kär i karriären

Kim Basinger, Bruce Willis, John Larroquette, William Daniels, George Coe, Mark Blum, Phil Hartman, Stephanie Faracy, Alice Hirson, Graham Stark, Joyce Van Patten, Jeannie Elias, Herb Tanney, Georgann Johnson, Sab Shimono, Momo Yashima, Armin Shimerman

Dale Launer

Komedi, Romantik

Diskussioner om Blind Date  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blind Date (62 st)
Stygga-Vargen (Anmäl)   12/7 2018
Kult!
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
dudson (Anmäl)   12/5 2017
Rätt patetisk film rakt av. Men som vanligt räddas filmen av Willys agerande. Underbart se han så malplacerad i kostym. Sen går det bara utför med dräggigheten. Bruce ska se sliten och alkad ut. Då gör han rätt ifrån sig"
HerrNenne (Anmäl)   18/8 2016
Tramsig, larvig, ologisk. Det man kunde gå ut av filmens idé, hennes fylleuppträdanden, tar slut efter halva filmen. Då, för att fylla andra halvan, så spejsar han ut av ingen anledning istället. Nej, det håller inte. Katastrofmanus på alla vis.
Tatty (Anmäl)   7/2 2016
Rolig, knäpp men ändå lite seg på. Bruce Willis är bra i filmen. Likaså Kim Basinger.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blind Date