Blind Dating

Originaltitel: Blind Dating
Regissör:James Keach
Utgivningsår:2006

Om Blind Dating:

Det är inte så lätt att hitta den rätta när man inte kan se ett smack! Danny är intelligent och självsäker. Han ser bra ut - men själv ser han ingenting. Danny är blind från födseln, men han har ändå alltid varit en av stadens mest populära killar. Och då är det inte så konstigt att Dannys tjejälskande brorsa Larry får något av en chock när han får reda på att Danny har svendomen i behåll. Men den saken ska Larrys geniala plan snart se till att det blir ändring på. Det är dock inte alla tjejer på Larrys lista som uppskattar den här formen av blind-date. Det är speed-dating med vit käpp och helt på eget ansvar när Larry och Danny kör igång med handikapphjälp för avancerade. Men det är sak att förlora sin svendom. Det är en helt annan sak att hitta den rätta - när man inte kan se henne.
Se filmen på CDON

Regissör: Peter Markle
År: 2009
Genre: Kriminalare, Romantik, Thriller, Mysterium
På slaget tolv

Chris Pine, Eddie Kaye Thomas, Anjali Jay, Jane Seymour, Jennifer Alden, Steve Wellington, Austin Rogers, Stephen Tobolowsky, Ashyln Yates, Pooch Hall, Frank Gerrish

Christopher Theo

Komedi, Romantik

Blind Guy Dating

Diskussioner om Blind Dating  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blind Dating (48 st)
fridenpaden (Anmäl)   12/9 2017
Hade tydligen redan sett den här filmen för 9 år sedan. Hade inte en aning om det. Larvig och intetsägande.
Tatty (Anmäl)   8/9 2014
Riktig bra, underbar men även knäpp film. Gillar romantiken i filmen.
marleey (Anmäl)   30/7 2013
Tanken bakom storyn är egentligen bra. Utförandet är mindre bra. Blir inte riktigt den här varma och fina berättelsen. Chris Pine spelar blind helt okej, men hans karaktär Danny känns mest bara dryg och smörig. På något vis skrytig och alldeles för fantastisk. Sen har jag svårt att se det roliga i att Dannys brosa Larry vekar vara en hallick av något slag och att ingen bryr sig. Känns ju som att Blind Dating försöker vara en seriös komedi, då passar inte det momentet in i filmen. Det känns inte som en komedi, inte heller ett gripande drama och inte speciellt romantisk.
Agatefilm (Anmäl)   17/1 2013
Bra skådespeleri, omslaget säger inget om filmen, den var rätt gripande faktiskt. Gillade den.
ziferN (Anmäl)   24/12 2012
Charmig, småkul och underhållande film som fungerade helt klart att titta på för stunden, men trots att filmen har lite av en annan story så känns det klart och tydligt att man har sett detta många gånger förr. Chris Pine fungerar dock hyggligt i filmen och jag skrattade till ett par gånger, jag kände mig även relativt underhållen för stunden och den är också till viss del charmig. Helt ok!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blind Dating