Blindman

Originaltitel: Blindman
Regissör:Ferdinando Baldi
Utgivningsår:1971

Om Blindman:

Tony Anthony spelar en blind revolverman med uppdraget att eskortera femtio kvinnor genom västern. Han blir lurad av ett gäng banditer och beger sig mot Mexiko för att hämnas. En av banditerna spelas av ingen mindre än Ringo Starr.

Tony Anthony, Ringo Starr, Lloyd Battista, Agneta Eckemyr, Magda Konopka, Raf Baldassarre, Marisa Solinas, Franz von Treuberg, Malisa Longo, Janine Reynaud, Renato Romano, Solvi Stubing, Carla Brait, Shirley Corrigan, Krista Nell, Melù Valente

Pier Giovanni Anchisi, Tony Anthony, Vincenzo Cerami

Western

Il cieco

Italien, USA
Med i listor: Spaghetti-western
Filmnummer: 20369
Diskussioner om Blindman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blindman (11 st)
Luca Canali (Anmäl)   7/7 2016
tuff och stilren spaghettiwestern på zatoichitema. vacklar mellan tre och fyra men den politiska inkorrektheten och filmmusiken får det att vippa över. betyg: mycket bra - (68/100)
bryngel (Anmäl)   22/10 2014
Vass :)
nikdrum (Anmäl)   19/4 2014
för inbitna film/spaggewesternNÖRDAR:) underbar liten pärla! inget för pk
Namellak (Anmäl)   2/3 2012
I vissa scener pratade personerna plötsligt italienska istället för engelska, vilket gjorde det nästan omöjligt att förstå vad som sades. Möjligen var detta tänkt som en komisk effekt, men efter den sjätte italienska utläggningen , är det inte roligt längre. Filmen började bra, men upprepat omotiverat våld mot framför allt kvinnor och en hjälte, som betedde sig som en fyndig hallick, sänkte betyget till en solklar etta. Enda anledningen till att jag överhuvudtaget såg klart 'Blindman', var för att se hur Ringo Starr, skulle klara av en dramatisk roll. Nu förstår jag varför han fortsatte med musiken istället.
Gordyal (Anmäl)   8/9 2009
Hårdkokt, brutal och sleazy spagge-western med flertalet suveräna "enradare". (10-/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blindman