Blinkande lyktor

Originaltitel: Blinkende Lygter
Regissör:Anders Thomas Jensen
Utgivningsår:2000

Om Blinkande lyktor:

Fyra småskurkar får i uppdrag att stjäla en portfölj, men de får absolut inte titta i den. Efter att ha tittat och hittat flera miljoner i väskan bestämmer de sig för att blåsa uppdragsgivaren. De fyra blir dock strandsatta efter att flyktbilen gått sönder. De bestämmer sig då för att slå sig in på en annan bana än brottets.

Titel: I Kina käkar dom hundar
Regissör: Anders Thomas Jensen
År: 2003
Genre: Drama, Komedi
De gröna slaktarna
Titel: Gamla män i nya bilar
Originaltitel: Gamle mænd i nye biler
Regissör: Lasse Spang Olsen
Regissör: Martin McDonagh
År: 2008
Genre: Drama, Komedi, Thriller
In Bruges

Søren Pilmark, Ulrich Thomsen, Mads Mikkelsen, Nikolaj Lie Kaas, Sofie Gråbøl, Iben Hjejle, Frits Helmuth, Ole Thestrup, Peter Andersson, Niels Anders Thorn, Thomas Bo Larsen, Tomas Villum Jensen, Lars Kaalund, Henning Jensen, Solbjørg Højfeldt

Anders Thomas Jensen

Komedi, Action, Kriminalare

Flickering Lights

Danmark, Sverige
Med i listor: Sverige Topp 50
Diskussioner om Blinkande lyktor  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blinkande lyktor (250 st)
Ghostface (Anmäl)   12/1 2018
Välskrivet utav någon som är uppenbart inspirerad utav Tarantino men som ändå skapar något eget. Ibland sätter sig skrattet i halsen och det stärker verkligen filmen.
mammene (Anmäl)   15/12 2017
Jaha det här var verkligen originellt, med en sällsam blandning av småtokiga människor, det var en blandning av humor och råhet. Ibland kändes det konventionellt för att i nästa stund bli väldigt tokigt. Många bra skådespelare, med Nokolaj Lie Kaas i spetsen, låter kanske konstigt men jag blev förtjust i församlingen.
Sture Stenhög (Anmäl)   14/12 2017
Skruvat på typiskt danskt vis. En del faller platt, men mycket är också roligt. Jag var lite tveksam till en början, men den faller på plats alltmer efterhand och hittar sin egen unika ton. Scenariot är ganska kul, men det finns också ett allvar i botten som fungerar helt okej, och filmen klarar av den balansen bra. Många sevärda skådespelare dessutom
Filmfantast86 (Anmäl)   9/10 2017
Meningslös film
supermancover (Anmäl)   28/7 2016
Så sinnessjukt bra på otroligt många plan. Jag vill så gärna skriva något långt, men jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva känslan. Extremt svårt att betygsätta, jag såg den för två dagar sedan och har gått runt och tänkt och tänkt. Det är liksom 4,8. SÅ nära en femma. Kan jag ge den en femma? Hm. ja.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blinkande lyktor