Blod från mumiens grav

Originaltitel: Blood from the Mummy's Tomb
Regissör:Seth Holt
Utgivningsår:1971

Om Blod från mumiens grav:

En arkeologisk expedition tar med sarkofagen efter en egyptisk prinsessa till London och hemska saker börjar hända.

Titel: Demons of the Mind

Christopher Wicking

Skräck

Storbritannien
Med i listor: Hammer, Mumier
Diskussioner om Blod från mumiens grav  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blod från mumiens grav (10 st)
martin eden (Anmäl)   14/5 2016
[rek. 2] Oj, oj, oj!! Jag har inte särskilt höga förväntningar på denna, den n:te i ordningen av Mumiefilmer, men jag blir oerhört positivt överraskad!!! Manuset är kan hända av standardtyp, men regin är makalöst skickligt utförd och stämningen samt atmosfären är fantastisk! Tycker verkligen om hur scenerna dramaturgiskt byggs upp och klippningens intermittenta frenesi är fullkomligt lysande, just för att den används då det dikteras av handlingen själv. Tycker även om skådespelet, gillar Valerie Leons porträttering. Musiken är även tät och stämningsfull. En gedigen överraskning. Mycket bra!! 4.
produr (Anmäl)   30/3 2016
Inte jättestark men ändå en trea. Klart den bästa av dom tre mumie filmerna som Hammer gjorde efter The Mummy (1959)
dudson (Anmäl)   24/4 2014
Egentligen rätt seg&långsökt mummie film. fastän det är Hammer som står bakom. men det bjuds på lite pulserande blodiga sår och allmän hokus-pokus.njee ingen favorit"
Ondskapt (Anmäl)   9/4 2012
Visst blir man lite besviken på att det inte vandrar runt nån mumie, men annars är det en rätt skön film med lite småbilliga inslag. Snyggt är det dock nästan hela tiden, rätt bra tempo och ett slut som får en att nicka instämmande.
schramm (Anmäl)   23/5 2009
Nog för att Valerie Leon är sjukt snygg, men annars var det lite kalkon varning på den här Hammer soppan. Porslinsormar som dödar folk, dumma sinnessjukhus scener och skådespelare som tar i tills de spyr ( Andrew Keir undantag). Blandat med en story som är så seg att det gör ont och massa tramsig hokuspokus. Tar sig i slutet, en rätt stabil tvåa blir betyget!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blod från mumiens grav