Blod i sol

Originaltitel: Mille dollari sul nero
Regissör:Alberto Cardone
Utgivningsår:1966

Om Blod i sol:

Johnny återvänder till hemstaden efter att ha suttit i fängelse oskyldigt dömd för ett mord. Hans bror Sartana håller staden i skräck och tvingar invånarna till underkastelse.

Gianni Garko, Anthony Steffen, Erika Blanc, Sal Borgese, Carlo D'Angelo, Sieghardt Rupp, Angelica Ott, Daniela Igliozzi, Franco Fantasia, Gianni Solaro, Carla Calò

Ernesto Gastaldi, Vittorio Salerno

Western

1000 svarta dollar, Blood at Sundown, One Thousand Dollars on the Black

Italien, Västtyskland
Med i listor: Spaghetti-western
Diskussioner om Blod i sol  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blod i sol (6 st)
Gordyal (Anmäl)   6/10 2017
Korkad och hyfsat hopplös, snudd på parodisk SW. Just därför lite charmig. Rafflande handgemäng, ond bovmobb som skrattar när försvarslösa människor misshandlas och förnedras, bovboss som tigger pengar i hatt, massor med skjutande och tjoande, och på detta: Anthony Steffen... (5+/15)
FabianBom (Anmäl)   14/5 2013
En av få filmer Garko spelar skurken, Steffen e helt ok, en av många spaghetti westerns man har
akasava (Anmäl)   21/12 2009
Bra spaghetti. Lätt det bästa jag sett av Cardone. Anthony Steffen gör det bra, men det är Gianni Garko som äger hela filmen, och man fattar varför han blev så populär inte långt efter att denna spelades in.
Andy_B (Anmäl)   12/1 2006
nja...
Diamond Willie (Anmäl)   20/3 2005
Tuff spaghetti western. Bra musik och cool Gianni Garko.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blod i sol