Blodigt jävla helvete

Originaltitel: Blodigt jävla helvete
Regissör:Kim Ekberg, Victor E Kerschner, Jonatan Lyrefelt, Stefan Ramstedt
Utgivningsår:2007

Om Blodigt jävla helvete:

Den unga, nyutexaminerade polismannen Claude Moretti skickas att arbeta på en liten Gotländsk polisstation. Vad han tror ska bli en lugn och händelselös vardag på sitt första arbete urartar snabbt när en hänsynslös seriemördare plötsligt börjar härja i det lilla samhället. Snart så befinner han sig mitt i en diabolisk nedåtspiral som innefattar brutala yxmord, systematisk utfrysning, pensionsmiddagar, alfapet, skottlossningar, svarta sopsäckar och stora mängder av diverse kroppsvätskor.

Titel: Den amerikanske vännen
Regissör: Jon Amiel
År: 1986
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
Den sjungande detektiven

Bernt Lindqvist, Jonatan Lyrefelt, Stefan Ramstedt, Niklas Larsson (II), Robert Sarkanen, Pontus Karlsson, Erik Kammerland, Andrea Furberg, Ina Porselius, Evelina Benjaminsson, Annika Eijransson, Karl Kadhammar, Steve Jansson

Kim Ekberg, Victor E Kerschner, Jonatan Lyrefelt, Stefan Ramstedt

Komedi, Mysterium, Amatörfilm

Sverige
Med i listor: Amatörfilm Top 50
Diskussioner om Blodigt jävla helvete  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blodigt jävla helvete (12 st)
BarryHero (Anmäl)   24/3 2014
Kan ha den basta filmtiteln jag nagonsin hort talas om. Underbart koncist.
BarryHero (Anmäl)   22/9 2009
Problemet med de flesta amatörprojekt är att de bara är intressanta för de närmast sörjande, men så är faktiskt inte fallet med Blodigt jävla helvete. Den må inte vara något filmiskt mästerverk, men med ett intressant manus, bra humor, karaktärer som är lätta att tycka om och en personlig regi kan man komma långt. Det som drar ner betyget från en fyra till en trea är det faktum att ett par scener hade behövt omtagningar och att man vid vissa få tillfällen blev påmind om att det faktiskt rör sig om ett gymnasieprojekt. Overall en klart sevärd film i alla fall - även för en utomstående. Hoppas på fler projekt från detta filmteam.
escaperel (Anmäl)   28/8 2009
Bättre än Da Vinci-koden!!! Och kändare...
BarryHero (Anmäl)   12/3 2009
Var kan man få tag på den här filmen?
Minik? (Anmäl)   3/11 2008
Självfallet, och vi ser alla fram mot blewray!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blodigt jävla helvete