Blodshämnd

Originaltitel: The Viking Queen
Regissör:Don Chaffey
Utgivningsår:1967

Om Blodshämnd:

För att hedra sin fars sista önskan beslutar sig drottning Salina att styra Icena med romaren Justinian. Detta faller inte de blodtörstiga druiderna i smaken inte heller romarna är så glada över det.

Don Murray, Carita, Donald Houston, Andrew Keir, Adrienne Corri, Niall MacGinnis, Wilfrid Lawson, Nicola Pagett, Percy Herbert

Clarke Reynolds, John Temple-Smith

Action, Äventyr

Storbritannien
Med i listor: Hammer
Diskussioner om Blodshämnd  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blodshämnd (3 st)
martin eden (Anmäl)   5/5 2016
[rek. 1] Faktiskt inte så dålig. Det är snygga miljöer och kostymer, men som sagt, handlingen känns inte riktigt genomarbetad och man blir aldrig riktigt engagerad i berättelsen, även om jag gillar många enskilda moment. Helt okej. 2.
Kurganen (Anmäl)   29/12 2009
Trots min kärlek för Hammer Horror, The viking queen bereder mig ingen glädje alls. Det är segt och ganska fånigt. Det ska sägas att jag är imponerad över resurserna som lagts ned i filmen. Uniformer, kläder och miljöer är riktigt bra men handlingen som sådan lämnar en hel del att önska.
schramm (Anmäl)   27/10 2008
ofattbar usel Hammer kalkon. I titeln lovas vi vikingar men vi får några jäkla druider eller nått. Skådespelarna spelar över någonting extremt, speciellt fyllot ibörjan eller prästen som mest går runt och skriker filmen genom. Manuset känns inte färdig skrivet, regissören har ingen kompetens alls för denna typen av film och klippningen en katastrof över allt annat. till råga på allt så verkar filmen påkostad. Kul som kalkon, trist som underhållning.