Blodsoffer

Originaltitel: Bleeders
Regissör:Peter Svatek
Utgivningsår:1997

Om Blodsoffer:

En blödarsjuk man kommer till en ö med sin fru för att hitta sina släktingar som kanske kan hjälpa honom mot hans dödliga sjukdom. Samtidigt börjar invånarna på ön dö under mystiska omständigheter och lik försvinner från sina gravar. Någonting i marken vill ha blod och död.

Titel: Förbannelsen
Originaltitel: The Dunwich Horror
Regissör: Daniel Haller
År: 1970
The Dunwich Horror

Rutger Hauer, Jackie Burroughs, Roy Dupuis, Kristin Lehman, John Dunn-Hill, Joanna Noyes, Felicia Schulman, Janine Theriault

Charles Adair, Dan O'Bannon, Ronald Shusett

Skräck

Hemoglobin, The Descendant

USA, Kanada
Med i listor: H P Lovecraft
Diskussioner om Blodsoffer  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blodsoffer (26 st)
ClintanTheKing (Anmäl)   2/4 2014
Hade på känn på förhand att det skulle bli dåligt och visst var det så. Såg den mest för att Hauer medverkade. Och vad fick man då se? Ja, inte mycket till skräck i alla fall...
silvertrain (Anmäl)   15/1 2014
Tycker den här filmen är rätt bra. Den har intresant handling. Den har dock lite perversa inslag som (spoilers) sekvenserna då en tjej har sex med sig,själv och sen sin egen bror. Men förutom det så är det en bra skräckis. Rekommenderas att se.
TheHorrorfan (Anmäl)   3/12 2013
Den är inte bra. Det bådar inte gott för regissören här inte.
Grillo (Anmäl)   30/9 2013
Tjuvstartar skräcktober 2013 med den här b-rysaren... Inte så himla hemsk ändå (3,5 på IMDb!!!), gick att se och kul med Hauer i en ickeskurkroll. Slutet mejkar dock ingen sens alls. Oväntat mörk och oväntat bra soundtrack.
Kosmoskorven (Anmäl)   16/11 2012
...var kanske inte som jag föväntat mig, nej. Rutger Hauer är ju med, så...tja. Smått flummig. Inte katastrofalt usel. Men så gillar jag ju b:iga skräckfilmer.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blodsoffer