Blommor av stål

Originaltitel: Steel Magnolias
Regissör:Herbert Ross
Utgivningsår:1989

Om Blommor av stål:

Shelby är nygift och gravid, mot det faktum att hon kan dö i barnsäng pga av sin diabetes. För första gången blir M'Lynn tvungen att släppa greppet om sin dotter.
Se filmen på Netflix

Originaltitel: Losing Isaiah
Regissör: Stephen Gyllenhaal
År: 1995
Losing Isaiah

Julia Roberts, Sam Shepard, Dylan McDermott, Sally Field, Daryl Hannah, Shirley MacLaine, Dolly Parton, Olympia Dukakis, Tom Skerritt, Kevin J O'Connor, Bill McCutcheon, Jonathan Ward

Robert Harling

Drama, Komedi

Diskussioner om Blommor av stål  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blommor av stål (78 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
LadyFlanders (Anmäl)   7/12 2015
För mycket av allting. För många superkända skådisar, för mycket southern drawl, för mycket rosa, för mycket frisersalong. Lite småmysig i början, men blir snart mer en fest för alla deltagande skådisar än en seriöst spelad film.
Barneyk (Anmäl)   3/5 2015
Jag tyckte starka karaktärer av karismatiska skådespelare lyfte filmen till en tvåa trots att den var oengagerande och platt. Men sen. Tar. Den. Aldrig. Slut.
Krille80 (Anmäl)   8/11 2014
Den här filmen är godkänd. En vemodig, sorglig och samtidigt mycket rolig film som kanske inte har så jättestort djup, men som det är svårt att tycka illa om ändå. Skådespelarna är suveräna, speciellt Shirley MacLaine, Olympia Dukakis och Sally Field. 2+
Redfield4ever (Anmäl)   30/8 2014
Ledsen alla naysayers, men jag gillade verkligen den här filmen. Kanske hade jag för låga förväntningar och på så sätt gillade jag den mer än den förtjänar, men den blandar komik och tragedi på ett fint sätt och även om vissa karaktärer blir lite jobbiga stundvis så blir de alltid bättre igen. En positiv överraskning!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blommor av stål