Blondie

Originaltitel: Blondie
Regissör:Jesper Ganslandt
Utgivningsår:2012

Om Blondie:

Fotomodellen Elin inser att hennes glamorösa livsstil kräver en hel del tid och pengar att upprätthålla. För att få en smula andrum i tillvaron återvänder hon hem till den lilla staden där hon växt upp och till sin excentriske mor. Omedvetna om varandra visar det sig att även hennes lillasyster Lova återvänt till barndomshemmet från utlandsstudier. När även Katarina, den äldsta av systrarna också återvänder hem med sina två barn efter att ha lämnat sin man, blir huset helt fullt och en smula kaosaktigt. Mitt i detta planerar deras något neurotiska mamma Sigrid, sitt stundande 70-års firande.
Se filmen på Plejmo

Originaltitel: Sleeping Beauty
Regissör: Julia Leigh
År: 2011
Sleeping Beauty

Carolina Gynning, Helena af Sandeberg, Alexandra Dahlström, Marie Göranzon, Olle Sarri, Alva Springfeldt, Tindra Rohbrahn, Jonathan Silén, John Axel Eriksson

Jesper Ganslandt

Drama

Sverige
Diskussioner om Blondie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blondie (71 st)
Murvel48 (Anmäl)   12/11 2017
Typiskt för svensk film är att alla artikulerar så dåligt att man förstår högst hälften av vad dom säger. Helt bedrövligt! Det andra imponerade inte heller. Strängt taget var det helt ointressant smörja.
hsimpson (Anmäl)   13/9 2016
Typiskt svenskt och idyllfobiskt, på gott och ont. Men släktskapet till dansk film är inte alltför avlägset. Jag får lite "Festen"-vibbar i perioder. Ångestladdat, både det som sägs och görs och det som ligger och bubblar under ytan. Gynnings karaktär har en snygg liten koppling till handlingen i Apan - medveten eller ej.
HippiePatrik (Anmäl)   19/7 2016
Tyvärr helt ointressant trots bra skådisar. Håller med om liknelsen med Colin Nutley och framförallt änglagård.
stgurgel (Anmäl)   3/6 2016
Efter suveräna filmer som Apan och Farväl Falkenberg faller Ganslandt ihop helt och serverar Colin Nutley-liknande smörja
jep (Anmäl)   27/5 2016
Väldigt spretig film. Vad vill man med den?
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blondie