Blood

Originaltitel: Blood
Regissör:Nick Murphy
Utgivningsår:2012

Om Blood:

Filmen handlar om två polisbröder som måste utreda ett brott de själva har begått...

Mark Strong, Paul Bettany, Brian Cox, Stephen Graham, Zoë Tapper, Ben Crompton, Adrian Edmondson, Natasha Little, Patrick Hurd-Wood

Bill Gallagher

Drama, Kriminalare, Thriller

Storbritannien
Diskussioner om Blood  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blood (9 st)
Gordyal (Anmäl)   29/6 2015
Första kvarten lovar så mycket. Snyggt foto, kärv stämning, bra soundtrack och så den karismatiske Paul Bettany. Sedan går allt i stå. Alla intressanta upplägg tar en ointressant väg, och både manus och regi brister tillräckligt mycket för att vara störande. Hade kunnat vara riktigt bra, men blev mest tråkig. Och snygg. Och kärv. (6/15)
Don Active (Anmäl)   28/9 2014
Lite ofokuserad i början, men blir bättre och bättre. Paul Bettany är riktigt vass i huvudrollen. Miljöerna är härligt brittiskt gråa och humöret är i botten rätt igenom filmen. Bra!
pungsnigel (Anmäl)   5/4 2014
Nära 1an.
precineadd (Anmäl)   18/2 2014
Stabil, hade kunnat vara ännu bättre men sätter ändå en sympati-fyra eftersom den här regissören (Nick Murphy) uppenbarligen är sjukt underskattad, hans smått briljanta The Awakening var också orättvist dissad och förbisedd.
kervisch (Anmäl)   8/2 2014
2 av 5. Funkar att se.