Blood for Dracula

Originaltitel: Blood for Dracula
Regissör:Antonio Margheriti, Paul Morrissey
Utgivningsår:1974

Om Blood for Dracula:

En melankolisk Dracula plågas av svår abstinens eftersom jungfrublodet håller på att ta slut hemma i Rumänien. Han reser med sin trofaste betjänt till Italien för att råda bot på detta, men tyvärr visar det sig att de italienska adelsflickorna är allt annat än jungfrur, och det håller på att gå riktigt illa. Löst baserad på Bram Stokers klassiska roman.

Titel: Andy Warhols Frankenstein
Regissör: Harmony Korine
År: 2009
Genre: Komedi
Trash Humpers
Titel: Faster, Pussycat! Kill! Kill!
Originaltitel: Faster, Pussycat! Kill! Kill!
Regissör: Russ Meyer
År: 1965
Genre: Komedi, Kriminalare, Thriller
Faster, Pussycat! Kill! Kill!
Titel: Barbarella
Originaltitel: Barbarella
Regissör: Roger Vadim
År: 1968
Genre: Komedi, Äventyr, Science Fiction, Fantasy
Barbarella

Udo Kier, Joe Dallesandro, Arno Juerging, Milena Vukotic, Dominique Darel, Stefania Casini, Silvia Dionisio, Vittorio De Sica, Maxime McKendry, Roman Polanski, Inna Alexeievna, Cil Gagne

Paul Morrissey, Pat Hackett

Skräck

Andy Warhol's Dracula, Andy Warhol's Young Dracula, Dracula cerca sangue di vergine... e morì di sete!!!

Italien, Frankrike

Recension Blood for Dracula

- myrslok sätter betyg 4 och skriver:
Det känns på något sätt väldigt logiskt att både den här filmen, och dess systerfilm ”Flesh for Frankenstein”, är spridda på landets marknad dels i en påkostad Criterion-utgåva och dels i en billig piratkopia från filmbranschens egna björnbusar, House of Horror. I Criterion-utgåvan paketerade som Konstnärliga Riktiga Filmer – komplett med restaurerad bild och ljud, och några genuint...

Recension av Blood for Dracula - Läs hela!

Med i listor: Dracula, Norrköping Filmfestival Flimmer 1999, Pembletons favorit-soundtrack, Vampyrer – filmtipsarnas val
Diskussioner om Blood for Dracula  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blood for Dracula (94 st)
Bumbi78 (Anmäl)   27/4 2015
Myrsloks recension tycker jag sammanfattar den här pärlan mycket bra. Dekadens, vemod, lite humor och en stor dos sleaze i en draculafilm olik någon annan. Väldigt b i mycket, men stämningfullt, mycket tack vare det vackra melankoliska soundtracket. Kier är underbar som den svage torftige greven som spyr i badkar om han inte får i sig oskulders blod - helt lysande.
Gigi1943 (Anmäl)   14/6 2014
Poetisk på något sött, vacker men lite fånig, svårt att sätta betyg, jag gillade den och höll mig vaken!
imhotep (Anmäl)   5/6 2014
Aldrig sett dåliga skådespelare va så bra! Och heja heja bästa udo. Denna skulle fått högre betyg om den inte vore våldtäktsromantiserande ett mycket märkligt vis..
answai (Anmäl)   9/3 2012
Kultfilm som förtjänar sitt rykte. Många teman, dåligt skådespeleri, ojämn, naket, romantik och blod - en film som har allt, men framförallt ett hjärta. Intressant.
Floop (Anmäl)   21/8 2011
Stackars Dracula... Han ville ju bara ha lite oskuldsblod och sin kista...
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blood for Dracula