Blood Hook

Originaltitel: Blood Hook
Regissör:Jim Mallon
Utgivningsår:1986

Om Blood Hook:

De skulle ju bara ha det trevligt några dagar. Sola. Bada. Umgås. Ställa upp i den lokala fisketävlingen. Hur skulle de kunna veta att det lilla samhället ruvade på en bloddrypande historia alla talar tyst om? Och hur skulle de kunna förutse att de bestialiska morden skulle återupptas när de anlände? Vem är den psykopatiske mördaren? Är det den galne vietnamkrigaren? Är det mannen i fiskeboden? Eller kanske rent av en av de själva? Det finns inte tid att fundera på den saken. Det gäller bara att komma undan med livet i behåll innan man torskar dit.Den galne sportfiskaren är tillbaka - han är ingen sillmjölke och han agnar för mord. Blood Hock innehåller makalösa specialeffekter, krypande spänning och en och annan stämningsfull naturvy. Blood Hook från Troma - det enda bete du behöver!

Titel: Class of Nuke 'Em High
Regissör: Lloyd Kaufman
År: 1999
Genre: Komedi, Skräck
Terror Firmer

Mark Jacobs, Lisa Todd, Patrick Danz, Sara Hauser, Christopher Whiting, Don Winters, Paul Drake, Bill Lowrie, Sandy Meuwissen, Dale Dunham, Paul Heckmann, Don Cosgrove, Bonnie Lee, Greg Nienas, Julie Vortanz

John Galligan, Larry Edgerton

Komedi, Skräck

Med i listor: Troma
Diskussioner om Blood Hook  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blood Hook (28 st)
Bumbi78 (Anmäl)   5/12 2017
Så nära en äkta slasher Troma kommit, om det nu säger så mycket. Konceptet med en sportfiskemördare är kul, men när det kunde ballat ur och blivit roligt väljer de att köra på repeat i princip hela filmen. Att se roddbåtar på sjön blir trist efter en stund. Nägra blodiga scener och lite andra dumheter räddar den åtm från bottenbetyget.
BlommigaBarbro (Anmäl)   5/10 2017
Lom-kvinnan räddar en annars bedrövligt dålig skräckfilm. Synd bara att hon dog så snabbt, jag hade gärna sett mer av henne och hennes lite löjliga men ändå komiska talang. Betyg: 2+
Anonymus (Anmäl)   14/1 2013
Friday the thirteen goes fishy, Tycker detta är en charmig tidsenlig 80-tals skräck B-films klassiker. Hyfsat orginell med en mördare som fiskar ihjäl sina offer. Annars händer det inte så värst mycket, men underhållande är det i alla fall. Helst klart sevärd om man är berusad!
Greigh (Anmäl)   9/11 2012
Onekligen mycket tråkig. Har somnat alla gånger jag försökt se på den!
DrJW (Anmäl)   6/8 2012
En av de sämre Troma-rulle som jag har sett hittils.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blood Hook