Blood Runs Cold

Originaltitel: Blood Runs Cold
Regissör:Sonny Laguna
Utgivningsår:2011

Om Blood Runs Cold:

Winona, en framgångsrik artist vill komma bort från sitt stressiga liv. Hennes manager hyr henne ett hus i hennes hemstad där hon stöter på en gammal pojkvän. De går tillbaka till huset, bara för att upptäcka att det inte är så tomt som de trott.

Andreas Rylander, Hanna Oldenburg, Ralf Beck, Elin Hugoson, Patrick Saxe, David Liljeblad

Sonny Laguna, David Liljeblad, Tommy Wiklund

Skräck

Sverige
Diskussioner om Blood Runs Cold  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blood Runs Cold (5 st)
Bumbi78 (Anmäl)   18/9 2016
Man blir ju lite förbaskad när det visar sig att denna helsvenska slasher ej ens fått en release här hemma. För även om Blood runs cold är lågbudget har de förvaltat slantarna bra. Cool mördare, ruggig stämning, blodiga effekter och allmänt trivsam liten skräckis där alla fel och skavanker kändes lätt att förbise, för sånt här får vi annars söka oss till Norge för att hitta.
TheHorrorfan (Anmäl)   31/3 2014
Vidrig engelska och manus, men cool mördare. Svag 3a.
KyLLo (Anmäl)   24/3 2014
Överraskande bra svensk lågbudgetskräck på engelska. Jag håller med Ondskapt i allt. Det här är skräck enligt den klassiska skolan. Det gamla huset och vinterlandskapet höjer stämningen. Gjord med en budget på ynka 5.000 dollar och ändå bättre än många mer påkostade svenska skräckfilmer. Det känns att personerna verkligen vill något och är beredda att gå in för det helhjärtat. Stämningen byggs upp långsamt och inga överdrivna specialeffekter eller hokus pokus som förstör känslan och upplevelsen. Det här är något annat än trista Vittra från samma regissör och manusförfattare. Tappar något i manus mot slutet, men intressant för övrigt. Jag överdriver inte när jag ger den en svag trea.
Ondskapt (Anmäl)   24/4 2012
Möljligen är jag lite generös med trean, men det får så vara. Svensk skräck som funkar, den har skavanker, men har också positiva sidor. Mördaren är riktigt ball, engelskan och skådisarna är okej, och man har gjort en allvarlig skräckis, inget humor/drama, vilket ska uppskattas!
Herr Arne (Anmäl)   14/10 2011
Lågbudgetskräck som duger att se en gång.