Bloodfist III: Forced to Fight

Originaltitel: Bloodfist III: Forced to Fight
Regissör:Oley Sassone
Utgivningsår:1992

Om Bloodfist III: Forced to Fight:

Don Wilson en oskyldig man som hamnat i fängelse råkar i trubbel med en svart medfånge. Han dödar honom i en fight och fängelsechefen skickar honom till den råaste och tuffaste avdelningen där alla hatar honom. Där får han hjälp och överlevnadstips av Richard Roundtree.

Titel: Prison on Fire
Regissör: Andy Blumenthal
År: 1990
Genre: Action
Bloodfist II

Don 'The Dragon' Wilson, Richard Roundtree, Peter Cunningham, Brad Blaisdell, Charles Boswell, John Cardone, Gregory McKinney, Rick Dean, Richard Paul, Andre Rosey Brown, Stan Longinidis, Tony DiBenedetto, JW Smith, Bob Schott, Joe Garcia

Allison Burnett

Action

Diskussioner om Bloodfist III: Forced to Fight  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bloodfist III: Forced to Fight (6 st)
Bumbi78 (Anmäl)   11:23 4/8
Har man sett en fängelsefilm med betoning på action har man sett alla i stort sett. Här är det Don Wilson som får slita ont pga alla världens anledningar. De lyckas leverera alla genrens klyschor på 90 minuter och jag tror mig vara nöjd med resultatet även denna gång. Läs Gordyal´s kommentar för djupare analys.
menschenfeind (Anmäl)   7/3 2013
Bättre än de tidigare Bloodfistfilmerna, mycket pga att fotot (signerat Hellraiseruppföljarregissören Rick Bota) är mycket bättre.
Waldo Trumbull (Anmäl)   16/7 2012
Bättre än väntat. En hyfsad dussin-action med en del snygga fightscener. Manuset är givetvis tomt och innehållslöst och skådespelartalangen lyser ofta med sin frånvaro, men det är ju snarare regel än undantag inom genren. Funkar bra som en stunds förströelse.
dudson (Anmäl)   12/5 2012
Hederlig gammal fängelse action som känns rejält gammal och rätt töntig.Men helt klart underhållande med allt som skall finnas med i denna typ av film..
Gordyal (Anmäl)   30/4 2012
Det här går ju bara inte att låta bli att gilla. Till skillnad från de andra Bloodfist-filmerna (som jag har sett) så förekommer det ingen kampsportsturnering i denna. Istället får vi en traditionell fängelse-b-rulle, med allt man kan önska därtill. Massor med våld och koreograferat "karateslagsmål" med snygga sparkar repriserade i slow motion, korrupta vakter, elaka gäng, en klok gammal neger med glasögon, ett subtilt stänk av homoerotik, antirasistiska tillrättavisningar osv. Och mitt bland allt detta figurerar en arketypisk pedofil (liten, vit och äcklig, och med tjocka flaskbottnar), men som här är både offer och kompis, och kring denna karaktär och dennes roll skulle man faktiskt kunna göra en riktigt djup analys - fast det var nog inte meningen. Inte en tråkig minut! (7-/15)
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bloodfist III: Forced to Fight