BloodRayne

Originaltitel: BloodRayne
Regissör:Uwe Boll
Utgivningsår:2005

Om BloodRayne:

Rumänsk landsbygd, 1700-tal och vampyrer. ”BloodRayne” är filmatiseringen av tv-spelet med samma namn där den så kallade dhampiren (till hälften vampyr, till hälften människa) Rayne är ute efter att döda den onde vampyrkungen Kagan, som också är hennes egen far.
Se filmen på CDON

År: 2004
Genre: Action, Äventyr, Fantasy
Film nr.: 19043
Van Helsing

Kristanna Loken, Michael Madsen, Matthew Davis, Will Sanderson, Geraldine Chaplin, Udo Kier, Meat Loaf, Michael Paré, Billy Zane, Michelle Rodriguez, Ben Kingsley, Darren Shahlavi, Esteban Cueto, Madalina Constantin, Daniela Nane

Guinevere Turner

Action, Äventyr, Skräck, Fantasy

Tyskland, USA

Recension BloodRayne

- Raceai sätter betyg 2 och skriver:
Ja vad ska man säga? Uwe Boll! Dialogerna är stela och skådespelarna lyser av sinnesfrånvaro och kameramedvetenhet. Huvudrollsinnehaverskan Kristanna Loken som bland annat har medverkat i filmer som Ring of the Nibelungs och Terminator 3: Rise of the Machines gör en mycket svag insats och verkar till och från nästan besvärad av sin roll som hjältinna. Michael Madsen, som annars enligt mig brukar göra bra ifrån sig, spelar över och använder sig av ett minspel som gör att man ibland bara vill titta bort och skämmas. Situationer i filmen som antagligen skall vara seriösa och gripande förvandlas till komik.

Recension av BloodRayne - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250, Stockholm XVI Spotlight
Diskussioner om BloodRayne  (0 diskussioner)
Kommentarer om BloodRayne (195 st)
Dele (Anmäl)   11/12 2017
Tunt, ointressant och stelt. Men jag har sett värre skräp.
Filmfantast86 (Anmäl)   29/10 2017
thegnu (Anmäl)   8/3 2014
Wow! Det var ett dåligt manus. Det känns som att Boll har tagit en näve scener som han gillar och kastat in i produktion som han förväntar sig att man hänger med i. Herre Gud. Det är bara en radda skit, och det blir inte bättre under filmens gång. Det här är toppklassmörja. Byt till något annat. Jag lovar att det är en bra idé.
Bumbi78 (Anmäl)   31/10 2013
Mängder av b-skådisar gör bort sig i fula peruker ledda av söta, men ack så talanglösa Kristanna Loken. Boll ville uppenbarligen göra en skitmix av Blade och Resident Evil.
RichardEk (Anmäl)   17/7 2013
Tillför inget nytt utan endast ännu en splatteraction som står sig slätt i konkurrensen med 'Underworld' och 'Blade' (också de filmer med förlagor). Här finns en del scener i början som skulle kunna utgöra grund för en problematisering kring hybriden människa och monster, det blir snabbt det vanliga blodsprutandet och en kvasifreudiansk uppgörelse med den stora Fadern.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till BloodRayne