De dödas slott

Originaltitel: Ceremonia sangrienta
Regissör:Jorge Grau
Utgivningsår:1973

Om De dödas slott:

Grevinnan Elisabeth Bathory upptäcker att hon kan behålla sin skönhet om hon badar i blod från oskulder.

Lucia Bosé, Espartaco Santoni, Ewa Aulin, Ana Farra, Silvano Tranquilli, Lola Gaos, María Vico, Loreta Tovar, Franca Grey

Jorge Grau, Juan Tébar, Sandro Continenza

Skräck

Blood Ceremony, Blood Castle, Countess Dracula, The Bloody Countess, The Female Butcher, The Legend of Blood Castle

Spanien, Italien
Med i listor: Elizabeth Bathory
Diskussioner om De dödas slott  (0 diskussioner)
Kommentarer om De dödas slott (5 st)
Raggarn (Anmäl)   27/5 2017
Tyvärr ganska tråkig. Skådespeleriet är bra och produktionen känns rätt så seriös, men kom på mig själv flera gånger att kolla på videoklockan. Det brukar inte vara ett bra tecken.
Gordyal (Anmäl)   13/6 2016
"Mysrysare" sägs det. Näppeligen om ni frågar mig. Fast det beror ju på hur man definierar ordet. Detta är i alla fall fjärran konventionellt snällhurtig Hammer och betydligt mer sydeuropeiskt smutsigt, vilket passar mig bättre. Dessvärre står den mest och stampar, och även om ribban läggs relativt högt, så blir det rätt så jämntjockt. Godkänd film som borde ha varit bättre. (7-/15)
niebaotan (Anmäl)   2/12 2015
Nagot ojamn rysare som anda funkar. Skon stamning, hyfsat utforande. Svar att betygsatt men den far en 3a som eventuellt kan komma att sankas vid en omtitt.
idd (Anmäl)   19/11 2012
Lite seg i starten men helt ok mysrysare 2+
PUNGent STENch (Anmäl)   2/12 2003
Okej film som får en att bli sugen på att lyssna på Venoms gamla dänga Countess Bathory.