Blow-up – förstoringen

Originaltitel: Blowup
Regissör:Michelangelo Antonioni
Utgivningsår:1966

Om Blow-up – förstoringen:

Fotografen Thomas jobbar med mode och bor i London. Han blir för det mesta jagad av wanna-be-modeller som inte vill något högre än att han ska fota dem och göra dem kända. En dag råkar han ta bilder på ett par som hånglar, vilket leder till förvecklingar.

Titel: Avlyssningen
Regissör: Bob Fosse
År: 1979
Genre: Drama, Fantasy
Showtime

David Hemmings, Vanessa Redgrave, Sarah Miles, John Castle, Jane Birkin, Gillian Hills, Peter Bowles, Veruschka von Lehndorff, Julian Chagrin, Claude Chagrin

Michelangelo Antonioni, Tonino Guerra, Edward Bond

Drama, Thriller, Mysterium

Blow-Up

Storbritannien, USA
Med i listor: Guldpalmer
Diskussioner om Blow-up – förstoringen  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blow-up – förstoringen (168 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
Pingstpastorn (Anmäl)   8/8 2017
En klassiker som står sig.
Barneyk (Anmäl)   1/5 2017
Inledningsvis så gillar jag filmen ganska mycket, den är snygg och det är en speciell stämning och Hemmings är väldigt bra i huvudrollen. Men sen tar inte filmen riktigt vägen någonstans och det hade jag på något sätt varit okej med då stämningen ändå håller filmen uppe. Men så är det bland annat en övergrepsscen som skildras på ett sätt jag verkligen inte alls gillar eller tycker mig se någon sympatisk poäng med och det får mig att falla ur stämningen som byggts upp och då faller väldigt mycket. Har många kvalitéer men inte nog för mer än en tvåa, även om den är ganska stark. Slutscenen är väldigt bra.
Hypostas (Anmäl)   22/2 2016
Såg den här filmen i julas, och jag tycke den var helt underbart flummig och skön. Riktigt snygg är den också.
apmannen (Anmäl)   22/2 2016
De femton minuter man fick av snubbe som framkallar film var kanske inte den mest upphetsande kvarten i mitt liv.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blow-up – förstoringen