Blow

Originaltitel: Blow
Regissör:Ted Demme
Utgivningsår:2001

Om Blow:

Från att ha varit en relativt okänd illegal drog kom kokain på bara ett par år under 1970-talet att bli en handelsvara i multimiljardklassen med enorm betydelse för vissa länders ekonomi. Bakom den framväxande marknaden låg mäktiga kartellbildningar i framför allt Colombia, och man hade bestämt sig för att tjäna stora pengar på drogerna, till vilket pris som helst. Dessa colombianska narkotikahandlare hade en amerikansk kontakt som gjorde det hela möjligt: George Jung, en helt vanlig ung kille från en medelstor stad i USA...

Titel: Mr. Nice
Originaltitel: Middle Men
Regissör: George Gallo
År: 2009
Middle Men

Johnny Depp, Penélope Cruz, Franka Potente, Rachel Griffiths, Paul Reubens, Jordi Molla, Cliff Curtis, Miguel Sandoval, Ethan Suplee, Ray Liotta, Kevin Gage, Max Perlich, Jesse James, Bobcat Goldthwait, Monet Mazur, Jaime King, Emma Roberts, Tony Amendola

Nick Cassavetes, David McKenna

Drama, Kriminalare, Biografi

Recension Blow

- AddeColciago sätter betyg 3 och skriver:
Blow försöker på ytan visa baksidan av knarklangning, men under ytan lyser glorifieringen av allehanda kemiska preparat och dess livstil igenom alldeles för lätt. Den tekniska förpackningen, soundtracket och en stabil Depp räcker till godkänt betyg.

Recension av Blow - Läs hela!

Med i listor: Biografi Top 50
Diskussioner om Blow  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blow (478 st)
Snah (Anmäl)   14/12 2017
Höll för omtitt. Sedd första gången i SD.
Stygga-Vargen (Anmäl)   10/11 2017
Inget mästerverk men ändå väldigt bra.
Filmfantast86 (Anmäl)   17/10 2017
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
Detta är en mycket välgjord verklighetsbaserad dramaberättelse om 70-talets knarkkung, George Jung (obekant för mig). Filmen skulle kännas ärligare och sannare om även offrens verklighet gavs utrymme i berättelsen. Filmen är klart sevärd och DVDn är högkvalitativ.
Murvel48 (Anmäl)   9/9 2016
En stereotypt berättad story. Man tycker sig ha sett allt förr. Flera gånger. Men den segar sig efter hand upp till en svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blow