Blue Crush

Originaltitel: Blue Crush
Regissör:John Stockwell
Utgivningsår:2002

Om Blue Crush:

Medan den hårt drivna surfartjejen gör sig redo för den största tävlingen av alla, faller hon för en amerikansk fotbollsspelare.
Se filmen på Headweb

Titel: Surfer, Dude
Originaltitel: Surfer, Dude
Regissör: SR Bindler
År: 2008
Genre: Komedi
Surfer, Dude
Titel: A Scene at the Sea
Originaltitel: Ano natsu, ichiban shizukana umi
Regissör: Takeshi Kitano
Regissör: Sean McNamara
År: 2011
Genre: Drama, Äventyr
Soul Surfer

Kate Bosworth, Matthew Davis, Michelle Rodriguez, Mika Boorem, Sanoe Lake, Chris Taloa, Kala Alexander, Ruben Tejada, Kaupena Miranda, Asa Aquino, Faizon Love, George Veikoso, Shaun Robinson, Paul Hatter, Tamayo Perry

John Stockwell, Susan Orlean, Lizzy Weiss

Drama, Romantik, Äventyr

USA, Tyskland

Recension Blue Crush

- Loomis sätter betyg 2 och skriver:
Regissören/skådespelaren/manusförfattaren John Stockwell tar sin rutin och gör en ”Tjejer kan” -film. Alla ingredienser som man förväntar sig finns med, nästan så mycket att man blir illamående. Men för att få ursäkta manuset så får tjejerna rida på stora vågor. Dem surfar, och det försöker dem göra tillsammans med killarna...Läge för konflikter. Anne Marie (Bosworth) är en extremt skicklig surfarinna...

Recension av Blue Crush - Läs hela!

Diskussioner om Blue Crush  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blue Crush (87 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   26/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Kate Bosworth är ju alltid snygg och hon kan göra bra ifrån sig bara hon vill. Men den här filmen är dock totalt värdelös.
karlmats (Anmäl)   21/12 2012
Fy fan va dåligt. Halva filmen känns som slow motion scener på surfing och andra är nån tam jävla story om en tjej som måste lyckas men faller för en kille istället. Sen ska vi alltså tro på att killen är QB i NFL? Dialogen är genomrutten och inte finns det nåt snyggt att kolla på heller, Bosworth är inte snygg alls och Rodriguez gör det bättre i andra typer av roller. Sen kan man ju starkt ifrågasätta castingen på andra håll också, en surfarfilm utan Vincent Klyn är ju som en tallinnkryssning utan Viru Valge.
Pasi (Anmäl)   9/7 2012
Uselt manus med de vanliga klichéerna och könsrollerna.
Xenox (Anmäl)   25/6 2012
Inte min typ av film.