Blue Heat

Originaltitel: The Last of the Finest
Regissör:John Mackenzie
Utgivningsår:1990

Om Blue Heat:

Fyra poliser upptäcker en härva där höga amerikanska politiker är huvudmän i en narkotikaaffär. De försöker undersöka saken närmare, men anklagas då för att ha saboterat en razzia. Under razzian brändes 18 miljoner dollar upp. Utan polisbrickor och utan jobb tar de fyra saken i egna händer. De tänker bevisa att den amerikanska regeringen är skyldig. Bevisen måste fram - även om de måste gå utanför lagan för att kunna upprätthålla den...

Bill Paxton, Joe Pantoliano, Brian Dennehy, Jeff Fahey, Xander Berkeley, Michael C Gwynne, Henry Stolow, Guy Boyd

George Armitage, Thomas Lee Wright, Jere Cunningham

Action

Street Legal

Diskussioner om Blue Heat  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blue Heat (6 st)
dudson (Anmäl)   13/2 2014
Typisk amerikansk snut film som har sina 24år på nacken. vilket märks för den är rätt dassig. men ändå har den en viss charm som man faller för. 2+
GrandMaster_E (Anmäl)   23/8 2012
Bortglömd 90-tals snutfilm som just nu går varm på viasat film - classic (där högst blandad kvalité råder). Hyfsat underhållande men ingen diamant i genren, snarare en bit kol med glimtar.
tpb (Anmäl)   25/9 2011
Dennehy är så bra så bra. Manuset är inte så bra.
Bredman (Anmäl)   18/11 2007
Brian Dennehy B filmernas bästa skådis. Gillar dock denna film.
oan (Anmäl)   20/10 2007
fahey och pantoliano är sköna, tyvärr faller det på alldeles för mycket annat.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blue Heat