Blue Monkey

Originaltitel: Blue Monkey
Regissör:William Fruet
Utgivningsår:1987

Om Blue Monkey:

En man insjuknar efter att ha blivit stucken av en insekt, snart tar sig en maskliknande parasit sig ut genom hans mun och smiter iväg och gömmer sig på sjukhuset. Samtidigt som fler insjuknar så råkar några barn hälla gödning på maskvarelsen(!!!) och snart är det ett fullblodat monster som härskar i de mintgröna korridorerna. Jag får väl avrunda med filmens "tagline"; 700 babies were born at county hospital last night... none of them was human!

Steve Railsback, John Vernon, Susan Anspach, Gwynyth Walsh, Ivan E Roth, Don Lake, Helen Hughes, Sandy Webster

George Goldsmith, Chris Koseluk

Skräck

Green Monkey, Insect, Invasion of the Bodysuckers

Kanada, USA
Filmnummer: 12075
Diskussioner om Blue Monkey  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blue Monkey (4 st)
Waldo Trumbull (Anmäl)   23/7 2013
Det gjordes ganska mycket skräp för videomarknaden under 80-talet och här har vi ett strålande exempel på det. Fånig story, usla skådisar och ännu sämre effekter, allt ihopblandat för ett producera en och en halv timme hjärndöd underhållning. Visst, för oss som är uppväxta på dylik smörja så är detta ganska underhållande nostalgi, men annars tror jag det är ganska outhärdligt.
Dele (Anmäl)   7/8 2006
B-film
monsterpop (Anmäl)   2/6 2006
det LÅTEr ju vansinnigt bra..
_z (Anmäl)   29/3 2003
medioker b-horror som förmodligen inte ens var särskilt uppseendeväckande ens när den kom.