Blue Ruin

Originaltitel: Blue Ruin
Regissör:Jeremy Saulnier
Utgivningsår:2013

Om Blue Ruin:

Följer en mystisk outsider vars lugna liv vänds upp och ner när han återvänder till sitt barndomshem för att utföra en akt av hämnd.

Titel: Winter's Bone
Originaltitel: Mud
Regissör: Jeff Nichols
År: 2012
Mud

Macon Blair, Devin Ratray, Amy Hargreaves, Kevin Kolack, Eve Plumb, David W Thompson, Brent Werzner, Stacy Rock, Sidné Anderson, Bonnie Johnson, Ydaiber Orozco, Erica Genereux Smith

Jeremy Saulnier

Drama, Kriminalare, Thriller

Recension Blue Ruin

- KULTURCHOCK sätter betyg 4 och skriver:
Det här är historien om Dwight, en utslagen och härjad man som tycks bo i sin bil och tvätta sig hos främlingar utan deras vetskap. Dwight får en dag påhälsning i bilen av en ömsint mammig polis som verkar värna om hans välbefinnande. Hon ber honom följa med till polisstationen men förklarar att han inte är anklagad för något. Han behöver inte oroa sig, MEN, ”he’s been released” – och i och med...

Recension av Blue Ruin - Läs hela!

Diskussioner om Blue Ruin  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blue Ruin (53 st)
lucius (Anmäl)   5/6 2018
Bra film. Förvirrande titel.
92axha10 (Anmäl)   10/11 2017
En hämndhistoria där huvudpersonen inte är ex CIA eller liknande trams. Känns genuin och otroligt bra filmad.
federico033 (Anmäl)   3/12 2016
Snyggt skildring av en ful verklighet. Mycket nerv men något ojämn. Dock effektfullt berättat om våld och hämndens onda cirkel
FUR (Anmäl)   17/9 2016
bästa foto och kameraarbete jag har sett på länge, men manuset är svårt - det finns en lättsamhet som inte riktigt passar temat. stabil trea!
Rehn108 (Anmäl)   23/7 2016
Superb första halva eller om det var tredjedel, men sedan tappade den mitt intresse. Det den ska ha mest beröm för är att den inte är övertydlig. Det är skönt att se en film som förlitar sig på att tittaren ska kunna lägga ihop ett och ett.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blue Ruin