Blue Steel

Originaltitel: Blue Steel
Regissör:Kathryn Bigelow
Utgivningsår:1989

Om Blue Steel:

En kvinnlig nybliven polis blir beundransobjektet för en psykopat som ser henne skjuta ihjäl en väpnad rånare. Det blir en katt och råtta lek med livet som insats.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Clint Eastwood
År: 1990
Genre: Komedi, Action, Kriminalare
The Rookie - Nykomlingen

Louise Fletcher, Jamie Lee Curtis, Clancy Brown, Ron Silver, Philip Bosco, Elizabeth Peña, Kevin Dunn, Richard Jenkins, Markus Flannagan, Mike Starr, Tom Sizemore, Matt Craven

Kathryn Bigelow, Eric Red

Drama, Action, Kriminalare, Thriller

Recension Blue Steel

- RasmusOrsén sätter betyg 1 och skriver:
En ung Jamie Lee Curtis tar här rollen som nybliven polis. Men redan första dagen på sitt nya jobb tvingas hon till en dödssjutning. Magan Turner (Jamie Lee Curtis) har precis slutat på polisskolan och ska ut i arbetslivet. När hon första dagen på sitt nya jobb blir inblandad i en dödssjutning blir kåren tveksamma om hennes kvaliteter som polis. Samtidigt som alla hennes chefer försöker ge henne...

Recension av Blue Steel - Läs hela!

Diskussioner om Blue Steel  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blue Steel (51 st)
Barneyk (Anmäl)   00:58 7/2
Blir bra tjatig rätt fort...
ItalyErik (Anmäl)   22/1 2018
Rätt korkad och ologisk, men inte utan charm. Och Jamie Lee Curtis är ju bara bäst!
Robkiller (Anmäl)   16/1 2018
80-tals polisthriller. Riktigt risig. Börjar dåligt och blir väl inte direkt bättre senare. Hjälper väl inte att regissören är usel heller.
Filmfantast86 (Anmäl)   31/10 2017
helt ok
Raimo_1985 (Anmäl)   17/4 2015
Bästa av Bigelow jag sett hittills, en svag fyra blir det på denna fjärde film jag ser. Den har skitbra stämning och jättebra musik och ljud, och en skräpig och skitig känsla liknande den i Near Dark. Det är en riktig cop-film, superskurk och superpolis. Spårar ur som attan också men allt måste ju inte vara så verkligt och tråkigt. Det är ju film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blue Steel