Blues Brothers

Originaltitel: The Blues Brothers
Regissör:John Landis
Utgivningsår:1980

Om Blues Brothers:

"Blues Brothers" är grabbarna som är beredda att göra vad som helst för att få lira äkta rhythm and blues. De båda gangsterbröderna Jake och Elwood Blues sprider skräck och fasa i sina försök att återuppliva sitt gamla band. Efter sig har de polisen, hämndlystna nazister och en mystisk kvinna som är ute efter att döda Jake till varje pris.
Se filmen på Headweb

Regissör: Bob Fosse
År: 1972
Genre: Drama, Romantik
Cabaret

John Belushi, Dan Aykroyd, James Brown (I), Cab Calloway, Ray Charles, Aretha Franklin, Steve Cropper, Donald Dunn, Murphy Dunne, Willie Hall, Tom Malone, Lou Marini, Matt Murphy (II), Alan Rubin, Carrie Fisher, Henry Gibson, John Candy, Kathleen Freeman

Dan Aykroyd, John Landis

Komedi, Kriminalare, Musikal, Äventyr

Recension Blues Brothers

- Rollywood sätter betyg 4 och skriver:
Jag gillar verkligen The Blues Brothers även om jag kan tycka att den kanske är lite väl specifikt gjord. Den sträcker sig till en för liten publik och därmed får den ingen femma. En annan anledning är att jag tycker man kunde klämt in ytterligare mer musik än vad det är. Men det blir ändå en fyra i betyg.

Recension av Blues Brothers - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 80-tal Top 50, Fiktiva musiker, Komedi Top 50, Kriminalare Top 50, Startpaket 1, Tenderhooligans biljaktsorgie
Diskussioner om Blues Brothers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blues Brothers (339 st)
Tatty (Anmäl)   16:07 2/7
De två kändes lite överdrivna och fjantiga! Men ingen dålig film iaf. Kände segt att kolla på filmen. Har inge humor för just denna filmen och de två bröderna.
Qhorinhalfhand (Anmäl)   09:32 9/6
Svag trea för att en del av humorn faller ganska platt och skådespelet var ibland tveksamt men bra musik, en del legendariska scener och rätt bra story. Sen har inte allt i filmen åldrats väl.
johan93 (Anmäl)   15/12 2018
En film man blir glad av. Riktigt bra musik också!
Bomkia (Anmäl)   7/4 2018
Underhållande biljaktskavalkad med sköna musiknummer. Humorn faller lite platt för mig. 3+
StaffanE71 (Anmäl)   24/12 2017
Det finns bara ett betyg. En 5'a. I alla fall om du gillar soulmusik från 60- och 70-talet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blues Brothers