Blues Brothers

Originaltitel: The Blues Brothers
Regissör:John Landis
Utgivningsår:1980

Om Blues Brothers:

"Blues Brothers" är grabbarna som är beredda att göra vad som helst för att få lira äkta rhythm and blues. De båda gangsterbröderna Jake och Elwood Blues sprider skräck och fasa i sina försök att återuppliva sitt gamla band. Efter sig har de polisen, hämndlystna nazister och en mystisk kvinna som är ute efter att döda Jake till varje pris.
Se filmen på Headweb

Originaltitel: Jesus Christ Superstar
Regissör: Norman Jewison
År: 1973
Jesus Christ Superstar

John Belushi, Dan Aykroyd, James Brown (I), Cab Calloway, Ray Charles, Aretha Franklin, Steve Cropper, Donald Dunn, Murphy Dunne, Willie Hall, Tom Malone, Lou Marini, Matt Murphy (II), Alan Rubin, Carrie Fisher, Henry Gibson, John Candy, Kathleen Freeman

Dan Aykroyd, John Landis

Komedi, Kriminalare, Musikal, Äventyr

Recension Blues Brothers

- Riker sätter betyg 5 och skriver:
Filmen handlar om två bröder, Jake och Elwood Blues. Den börjar med att Jake släpps ur fängelset efter ett avtjänat straff och Elwood väntar på honom utanför fängelset. De besöker sedan det barnhem de växt upp på och får där veta att barnhemmet behöver pengar för att betala restförda skatter. Då endast ärliga slantar går för sig så beslutar de sig för att samla ihop sitt gamla bluesband och göra...

Recension av Blues Brothers - Läs hela!

Med i listor: Äventyr Top 50, 80-tal Top 50, Fiktiva musiker, Komedi Top 50, Kriminalare Top 50, Startpaket 1, Tenderhooligans biljaktsorgie
Diskussioner om Blues Brothers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Blues Brothers (337 st)
johan93 (Anmäl)   15/12 2018
En film man blir glad av. Riktigt bra musik också!
Bomkia (Anmäl)   7/4 2018
Underhållande biljaktskavalkad med sköna musiknummer. Humorn faller lite platt för mig. 3+
StaffanE71 (Anmäl)   24/12 2017
Det finns bara ett betyg. En 5'a. I alla fall om du gillar soulmusik från 60- och 70-talet.
Filmfantast86 (Anmäl)   11/10 2017
En av de få musikaler jag kan uppskatta
RadioSaga (Anmäl)   9/4 2017
To be fair, borde jag se om denna för att minnas mer av dess helhet.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Blues Brothers