Body Count

Originaltitel: Body Count
Regissör:Robert Patton-Spruill
Utgivningsår:1998

Om Body Count:

Målet är Bostons konstmuseum, och bytet värt 15 miljoner dollar. Men det går inte alltid som man tänkt sig. I Body count får vi följa de hetlevrade och intrigerande brottslingarna på flykt undan polisen, varvat med återblickar från kuppen. Vad var det som gick fel?

Titel: Planet Hulk
År: 1986
Genre: Drama, Action, Thriller
Panik i Central Park
Titel: De 7 rider igen!
Originaltitel: The Magnificent Seven Ride!
Regissör: George McCowan
Regissör: Jeff Kanew
År: 1986
Genre: Komedi
Hårda grabbar

Forest Whitaker, Ving Rhames, John Leguizamo, Linda Fiorentino, David Caruso, Donnie Wahlberg

Theodore Witcher

Drama, Komedi, Kriminalare

Diskussioner om Body Count  (0 diskussioner)
Kommentarer om Body Count (8 st)
Krille80 (Anmäl)   11/2 2015
Tarantinos framgångar under första halvan av 90-talet och nyskapande berättarstil, karaktärer och dialog gjorde att vi, som älskade detta, under andra halvan av 90-talet fick massor av filmer som inspirerades av detta. Denna inspiration hittar vi även i denna mycket sevärda film som samtidigt står stark på egna ben och som levererar fin underhållning med intressanta och sevärda skådespelare. En film som fler borde upptäcka. 4-
Mikka (Anmäl)   11/10 2011
Mer fuckade karaktärer är svårt att hitta nånstans. Skön film att slötitta på.
tpb (Anmäl)   30/9 2011
Forest Whitaker är så otroligt bra. Han kan förmedla allt med sina makalösa ögon. Leguizamo är riktigt bra han också. Kul att personerna spelar huvudrollerna och inte coola effekter.
O´Reilly (Anmäl)   3/9 2007
Caruso förstör! Ving och John är coola. En mycket positiv överraskning att se Forest Whitaker som ledaren.
todape (Anmäl)   14/1 2007
Flera kända ansikten och en underhållande story om ett misslyckad stöt av konst. En film fri från storslagna specialeffekter utan här är det karaktärerna som ges tillfälle att glänsa. Det är just det som får mig att gilla denna film. Filmens karaktärer är riktigt underhållande och spännande att följa och även om det inte är någon höjdarproduktion.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Body Count