Body Double

Originaltitel: Body Double
Regissör:Brian De Palma
Utgivningsår:1984

Om Body Double:

Jake Scully är fascinerad av en kvinna som varje kväll tar av sig kläderna framför sitt fönster. Snart finner han sig själv vara medelpunkten i ett rörigt morddrama och han blir tvungen att försöka lösa fallet utan polisens assistans.

Titel: Fönstret åt gården
År: 1984
Genre: Thriller, Skräck
Film nr.: 20777
Special Effects

Melanie Griffith, Craig Wasson, Gregg Henry, Deborah Shelton, Guy Boyd, Dennis Franz, Barbara Crampton, David Haskell, Rebecca Stanley, Lane Davies

Brian De Palma, Robert J Avrech

Thriller, Mysterium

Recension Body Double

- weng-weng sätter betyg 2 och skriver:
Det här är ytterligare en film om en man vars voyeuristiska ådra ska komma att bli hans fall. Det är när han börjar intressera sig lite väl mycket för sin kvinnliga granne (som spenderar kvällarna med att dansa halvnaken bakom sina panoramafönster) som det bär av utför och snart är han indragen i en klurig mordhistoria. Vem hade kunnat ana det? Nja, det är inte överraskningarnas afton när Brian...

Recension av Body Double - Läs hela!

Diskussioner om Body Double  (0 diskussioner)
Kommentarer om Body Double (67 st)
gjoob (Anmäl)   18/2 2018
Hitchcock-hyllning med skön 80-talskänsla, några teskedar giallo och en nypa Lynch. Det som drog ned den en aning var att det dröjde sisådär 40 minuter innan det började bli riktigt intressant och slutet lämnade mycket att önska. Men jag blev såld, en film helt i min stil (jao, nästan då). Känner mig generös och ger den fyran, även om det är lite i överkant.
the bully (Anmäl)   1/3 2017
Frankie Goes To Hollywood
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
En hel del Hitchcock stuk över den här Brian De Palma thrillern. Berättartekniken är listig och oförutsägbar. Hyfsat spännande är det också utan att nå någon högre höjd.
Stygga-Vargen (Anmäl)   22/10 2016
Brian De Palma försöker leka Hitchcock och använder sig här av väldigt många klassiska Hitchcock-ingredienser, men någon renodlad Hitchcock-film har han ändå inte lyckats åstadkomma. Därmed inte sagt att denna film är dålig för det är den inte. Den är faktiskt ganska spännande och underhållande och skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig.
emilstjernholm (Anmäl)   15/2 2016
Underbar Hitchcock-pastisch med härlig åttiotalskänsla. Konstig, men bra konstig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Body Double