Body Snatchers

Originaltitel: Body Snatchers
Regissör:Abel Ferrara
Utgivningsår:1993

Om Body Snatchers:

Familjen Malone har flyttat till en militärbas där fadern arbetar som vetenskapsman. Det visar sig snart att något underligt sker på basen. Folk förändras. Är de fortfarande människor?

Titel: Världsrymden anfaller
Regissör: Stuart Orme
År: 1994
Genre: Skräck, Science Fiction
Puppet Masters

Forest Whitaker, Meg Tilly, Gabrielle Anwar, Terry Kinney, Billy Wirth, Christine Elise, R Lee Ermey, Kathleen Doyle

Stuart Gordon, Nicholas St John, Dennis Paoli

Thriller, Skräck, Science Fiction, Mysterium

Diskussioner om Body Snatchers  (0 diskussioner)
Kommentarer om Body Snatchers (68 st)
Bumbi78 (Anmäl)   13/5 2018
Trodde väl inte Ferrara skulle ge sig på det här manuset då det inte bör passa honom. Okej skräckis och remake även om den saknar mycket av den atmosfär och krypande spänning som tex versionen från 70-talet hade. Standard helt enkelt plus lite naket.
Filmfantast86 (Anmäl)   28/10 2017
Harford (Anmäl)   23/8 2017
Abel Ferrara är en riktigt dålig regissör som ofta använder nakenscener för att släta över detta. Den här filmen är inget undantag. En hel del naket, men inte en tillstymmelse till bra skådespeleri. En av 90talets sämre filmer, tyvärr, då den har flera (i vanliga fall bra) skådisar. Här blir det bara otroligt töntigt, och inte det minsta spännande. Snarare åker skämskudden fram några gånger.
Smultronsylt (Anmäl)   14/9 2016
Jag gillar denna jättemycket och det är en av dom obehagligaste filmer rent psykologiskt som jag vet. Den är i samma psyknivå som t.ex. The thing. Att aldrig veta säkert...
fisk0 (Anmäl)   22/7 2016
Gillar den absolut, men håller inte med dem som anser att det är den bästa tolkningen (Ebert t.ex.). 70-talsversionen bygger upp stämningen bättre och har ju fantastiskt ljud, både musikaliskt och i övrigt. Den här versionen återanvänder ju en del saker, exempelvis skriken från 70-talsfilmen, men har väl inte riktigt samma genomslagskraft. Tycker dock absolut att denna är sevärd, och håller väl inte med om att den känns särskilt åldrad som en tidstypisk 90-talsrulle.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Body Snatchers