Bodyguard

Originaltitel: The Bodyguard
Regissör:Mick Jackson
Utgivningsår:1992

Om Bodyguard:

Frank har en bakgrund som tuff och högt ansedd livvakt, men misslyckades med att förhindra ett attentat mot president Reagan. Det resulterade i att Frank avgick som presidentens livvakt och nu tar sig an ett frilansuppdrag för en mordhotad sångerska.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Chris Columbus
År: 1998
Genre: Drama, Komedi
Vid din sida

Kevin Costner, Whitney Houston, Michele Lamar Richards, Bill Cobbs, Gary Kemp, Mike Starr, Tomas Arana, Christopher Birt, DeVaughn Nixon, Ralph Waite, Gerry Bamman, Joe Urla, Tony Pierce, Charles Keating, Robert Wuhl, Richard Schiff, Nathaniel Parker

Lawrence Kasdan

Drama, Romantik, Thriller

Diskussioner om Bodyguard  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bodyguard (350 st)
deswhip (Anmäl)   15/9 2018
"I don't wanna talk about this again" scenen och svärdscenen är verkligen riktigt bra. Whitney har otrolig karisma och Kevin är cool. Sen att handlingen kanske inte skulle hålla fullt ut idag tycker jag man kan ha överséende med. Filmen är snygg, cool och romantisk. En välförtjänt klassiker. Whitney R.I.P.
Starkbröl (Anmäl)   5/8 2018
Tramsig thrillerdel men inte sämre än många andra nittiotalsthrillerhandlingar. Den alltid lika träige Costner funkar bra i just denna roll. Houston är oväntat funktionell. Bra musik förstås.
NoWireHangers (Anmäl)   21/6 2018
Drama- och thrillerdelarna är inte särskilt väl integrerade och ingen av dem är särskilt intressant eller spännande.
Bumbi78 (Anmäl)   15/6 2018
Promotion för Houston och inget annat, men gamla Bodyguard funkar fortf fint att slötitta på. För filmen är inte dåligt trots att det blir både sliskigt och slött emellanåt. En modern klassiker som jag minns var stor när den kom och musiken rullade friskt på MTV.
Vasp (Anmäl)   30/3 2018
Filmen lever mycket på att det är så jäkla bra musik med.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bodyguard