Betyg idag: 1 200 Besökare idag: 5 291

Originaltitel: Bohemian Rhapsody
Regissör:Bryan Singer
Utgivningsår:2018

Om Bohemian Rhapsody:

En skildring av åren som ledde fram till Queens legendariska framträdande på Live Aid-konserten på Wembley 1985.

Rami Malek, Gwilym Lee, Ben Hardy, Joseph Mazzello, Lucy Boynton, Aidan Gillen, Allen Leech, Tom Hollander, Mike Myers, Aaron McCusker, Meneka Das, Ace Bhatti, Priya Blackburn, Dermot Murphy, Dickie Beau, Tim Plester, Jack Roth, Max Bennett

Anthony McCarten

Drama, Biografi

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Bohemian Rhapsody  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bohemian Rhapsody (38 st)
Teolinda (Anmäl)   14:06 20/1
Jag har svårt för spelfilmer kring verkliga personer som knappt kallnat. Ändå välgjord film, och musiken gör den mycket bättre. Tycker skådespelarna i bandet var bra men vissa saker känns väldigt tillrättalagda.
Kajanus (Anmäl)   07:17 15/1
Vilket skämt till film. Inkonsekvent, dåligt skriven och mediokert framförd.
Gordyal (Anmäl)   21:34 9/1
Ja och nej. Hela bandet var enormt övertygande, och emellanåt glömde jag faktiskt bort att det inte var Queen. Överhuvudtaget var det underhållande när bandet var i centrum. Resten var som en medioker tv-film. Det hela blir väldigt spretigt, som två filmer i en. Dessutom enormt irriterande att Singer & co inte tyckte att det var så noga med när och i vilken ordning låtarna släpptes. (6+/15)
Qhorinhalfhand (Anmäl)   09:18 5/1
Extremt bra skådespeleri, bra story med vändningar som man inte såg komma och visuellt mycket snygg. Stark 4a.
Muhammed (Anmäl)   02:02 4/1
The last 20 minutes makes it 3. Rami is fascinating and makes it worth watching. To much Hollywood anxiety in the production in total.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bohemian Rhapsody
Se filmen