Bohemian Rhapsody

Originaltitel: Bohemian Rhapsody
Regissör:Bryan Singer
Utgivningsår:2018

Om Bohemian Rhapsody:

En skildring av åren som ledde fram till Queens legendariska framträdande på Live Aid-konserten på Wembley 1985.

Rami Malek, Lucy Boynton, Gwilym Lee, Ben Hardy, Joseph Mazzello, Aidan Gillen, Allen Leech, Tom Hollander, Mike Myers, Aaron McCusker, Meneka Das, Ace Bhatti, Priya Blackburn, Dermot Murphy, Dickie Beau, Tim Plester, Jack Roth, Max Bennett

Anthony McCarten

Drama, Biografi

Storbritannien, USA
Diskussioner om Bohemian Rhapsody  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bohemian Rhapsody (64 st)
Rock Snack (Anmäl)   15:04 5/5
Jag förstår varför folk tycker om den här filmen, men bra musik och bra skådespeleri innebär inte att jag kan ge den en femma. Den ena stunden ser man en genuint gripande scen, i nästa stund ser man något som är överdramatiserat skitsnack, vilket överskuggar de bra stunderna. Scenen där pengarna börjar rulla in på Live Aid just när Queen går upp på scen är ett bra exempel på detta. Det är komplett nonsens och helt onödigt, och det är inte den enda scenen när sådant händer.
erosagape (Anmäl)   13:31 22/4
Livet på toppen är inte alltid toppen men det krävs en vilja av stål att komma dit, och för att stanna där. Bra gestaltat.
Norpan0 (Anmäl)   08:29 20/4
Bra musik, såklart... Stundtals riktigt snygga bildlösningar. Fantastisk klippning. Bra drag. Ingen film man somnar till...
Hans Moleman (Anmäl)   22:26 19/4
Grymt bra casting på 3/4 av medlemmarna.
kaempen (Anmäl)   00:10 15/4
Det är bra musikmässigt och överhuvudtaget en välgjord film. Att den inte är vulgär är ett stort plus. Ett av filmens problem är att den är en biografi som inte är så biografisk.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bohemian Rhapsody