Bohemian Rhapsody

Originaltitel: Bohemian Rhapsody
Regissör:Bryan Singer
Utgivningsår:2018

Om Bohemian Rhapsody:

En skildring av åren som ledde fram till Queens legendariska framträdande på Live Aid-konserten på Wembley 1985.

Rami Malek, Lucy Boynton, Gwilym Lee, Ben Hardy, Joseph Mazzello, Aidan Gillen, Allen Leech, Tom Hollander, Mike Myers, Aaron McCusker, Meneka Das, Ace Bhatti, Priya Blackburn, Dermot Murphy, Dickie Beau, Tim Plester, Jack Roth, Max Bennett

Anthony McCarten

Drama, Biografi

Storbritannien, USA
Med i listor: Medlemmarnas mest betygsatta just nu, Medlemmarnas senast betygsatta nya filmer
Diskussioner om Bohemian Rhapsody  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bohemian Rhapsody (57 st)
labi (Anmäl)   06:38 17/3
Som filmiskt verk betraktat, habilt. Sedan är ju storyn om Queen och Freddie superintressant, särskilt för oss fans. Malek är väl värd sin Oscar, ett riktigt trovärdigt porträtt. Gwilym Lee gör dock Brian May kuuusligt porträttlik på alla sätt. Deacon också helt OK, men Ben Hardy som Roger Taylor är ju en fullständig felcastning. Ser mer ut som Jamie Oliver. Saknar Freddie Mercury. Fint att filmen kastar ljus på hans minne.
Paramis (Anmäl)   11:51 11/3
Ganska väntad bedömning. I alla biografier gillar jag mest hur det började och innan nån har lyckats. Bästa scenen i filmen är återföreningsmötet. Det är väl tur att alla bandmedlemmar kunde glömma och gå vidare.
1idiotzebra (Anmäl)   14:17 1/3
Flera bra skådespelarinsatser, men filmen följer den generella bio-pic manualen vilket gör den förutsägbar och ganska tråkig.
Moldy (Anmäl)   12:49 28/2
Välgjord, men konventionell och ytlig film som inte lyckas tillföra något. Rami Malek gör något av en karikatyr på Freddie Mercury, men Gwilym Lee är utmärkt som Brian May.
Barneyk (Anmäl)   11:22 26/2
Det är ganska mycket här som minsta sagt faller platt och jag har svårt för biopics som tar så lättsamt på sanningen. Men det finns också så mycket här som är intressant och bra och musiken hjälper ju till att hålla en bra känsla vid liv filmen igenom. Känns lite svårt att sätta betyg för det beror så mycket på om jag ska vara kritisk eller snäll. Jag känner mig ändå snäll för det finns en sån värme i Maleks och övriga bandmedlemmars prestationer. En ganska svag trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bohemian Rhapsody
Se filmen