Boiler Room

Originaltitel: Boiler Room
Regissör:Ben Younger
Utgivningsår:2000

Om Boiler Room:

Seth Davies sköter ett litet kasino från sin egen lägenhet. Med sitt smarta sätt blir han rekryterad till stans nyaste, heta företag – en aggressiv organisation långt från traditionerna på Wall Street. Tränad av företagets främsta förmågor Chris och Greg, anpassar sig Seth snabbt till det nya livet fyllt av pengar och nöjen. Han blir till och med accepterad av sin pappa igen. När Seth sedan vinner hjärtat hos Greg´s ex-flickvän Abbie, verkar allt vara för bra för att vara sant. Men han ska snart få reda på den förödande sanningen om sin egen succé. Lika fort som han blev förförd av firman, lika fort inser han att han är fast i en fälla som kan kosta honom alltihop.

Titel: The Wolf of Wall Street
Originaltitel: Glengarry Glen Ross
Regissör: James Foley
År: 1992
Glengarry Glen Ross

Giovanni Ribisi, Vin Diesel, Nia Long, Nicky Katt, Scott Caan, Ron Rifkin, Jamie Kennedy, Taylor Nichols, Bill Sage, Tom Everett Scott, Ben Affleck, Siobhan Fallon, Mark Webber, Herbert Russell, Christopher Fitzgerald, Jon Abrahams, Donna Mitchell

Ben Younger

Drama, Kriminalare, Thriller

Diskussioner om Boiler Room  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boiler Room (138 st)
LacombeLucien (Anmäl)   20/1 2016
Sådär.
Krille80 (Anmäl)   11/11 2014
Bra skådespelare som räddar filmen. Själva storyn är bra, men filmen lämnar mycket suddigt och oklart. Filmen ville för mycket på alldeles för kort tid. Moraliska dilemman, relationer och thriller-element skulle vävas samman, och det lyckades inte riktigt. Godkänd. 2+
arruba (Anmäl)   22/2 2014
Baserad på företaget Stratton Oakmont även om det är tydliga med att i förtexten visa att detta inte är fallet. Moralkakor slår ibland till på oss människor, många på företaget i filmen såg inget fel i vad de gjorde. Men våran huvudkaraktär känner sig illa till mods. Jag gillar detta, det är bra upplagt och tillräckligt intressant för att jag skall vara nöjd.
kloakula (Anmäl)   8/7 2013
Ingen vidare handling, men den blev relativt spännande mot slutet och får godkänt därför. Giovanni Ribisi tycker jag gjorde ett bra jobb, likaså Ben Affleck och Vin Diesel. Karaktärerna i sig kändes tyvärr ointressanta och fader-son relationen var helt värdelös. Lite underhållen trots allt.
ptns soffa (Anmäl)   3/7 2013
Alla säljare gillar den här filmen. Varför? För de är en av ca 3 filmer som handlar om vårt yrke. Dock väldigt missvisande såklart men ändå en småskön film.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Boiler Room