Bokhandlaren som slutade bada

Originaltitel: Bokhandlaren som slutade bada
Regissör:Jarl Kulle
Utgivningsår:1969

Om Bokhandlaren som slutade bada:

Ägaren till en bokhandel i en liten stad, Jakob, är medlem i en klubb som brukar bada varje söndag. Han är ointresserad av kvinnor tills Amelie Arbel flyttar till staden. Hon är rik och tilldragande och de båda gifter sig. Väl gifta upptäcker Jakob att saker och ting inte riktigt blev som han tänkt sig...

Titel: Fast Food Fast Women
Regissör: Kevin Connor
År: 1980
Genre: Komedi, Skräck
Helvetes motellet

Margaretha Krook, Jarl Kulle, Allan Edwall, Ingvar Kjellson, Nils Eklund, Olof Bergström, Ulla Sjöblom, Göran Stangertz, Chris Wahlström, Georg Skarstedt, Göthe Grefbo, Hans Strååt, Fritiof Billquist

Jarl Kulle

Drama, Komedi

Sverige
Diskussioner om Bokhandlaren som slutade bada  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bokhandlaren som slutade bada (26 st)
FabianBom (Anmäl)   17:33 12/1
snygga miljöer, kostym, hyffsat skådespel, men dåligt manus och regi
Stygga-Vargen (Anmäl)   13/11 2016
Skådespelarna gör väldigt bra ifrån sig men själva filmen är dock inte mycket att hänga i granen.
mylar (Anmäl)   11/10 2015
Filmen skrapar bara lite på ytan och humorn är lite plump på sina ställen. Dock är det en imponerande samling aktörer som jag misstänker hade väldigt roligt under inspelningen.
Gigi1943 (Anmäl)   16/2 2015
Vilka sagolika skådespelare vi har i vårt land, man kan inte låta bli att älska dem! Egentligen spelar själva manuset inte så stor roll (när det gäller svenska filmer) för jag bara njuter.
Valarn (Anmäl)   16/2 2015
Så himla stökig.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bokhandlaren som slutade bada