Bolwieser

Originaltitel: Bolwieser
Regissör:Rainer Werner Fassbinder
Utgivningsår:1977

Om Bolwieser:

Stationsmästaren Bolwieser är gift med stadens skönhet, Hanni. Hanni tröttnar dock fort på det äktenskapliga livet... Bygger på en bok av Oskar Maria Graf.

Elisabeth Trissenaar, Kurt Raab, Bernhard Helfrich, Udo Kier, Karl-Heinz von Hassel, Volker Spengler

Rainer Werner Fassbinder

Drama

Västtyskland
Diskussioner om Bolwieser  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bolwieser (9 st)
foppa99 (Anmäl)   10/9 2013
den som säger att livet e rättvist borde ha en käftsmäll
Waldo Trumbull (Anmäl)   17/12 2012
Inte direkt världens mest upplyftande film, men ändå mycket underhållande. Välskrivet, välregisserat och riktigt bra agerat. En riktig liten pärla.
Tonti (Anmäl)   9/4 2009
En väldigt välgjord och underhållande som jag dock tröttnade på en smula mot slutet. Värd fyra ändå.
Audrey Horne (Anmäl)   3/4 2009
fantastiskt bra film som belyser genusproblem ur cirka 123 olika synvinklar.
KimEkberg (Anmäl)   3/4 2009
En riktigt bra film ur Fassbinders eviga formtopp. Stackars Kurt Raab verkar det alltid sluta illa för. En film som bär likheter till både Frukthandlarn och Alexanderplatz, och lyckas vara rolig och sorglig på en och samma gång. Mycket intressanta aspekter på samlevnadsproblematiken och genuskarusellen. Övertygande skådespel och dynamiska karaktärer. Tummen upp.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bolwieser