Bombi Bitt och jag

Originaltitel: Bombi Bitt och jag
Regissör:Bengt Lagerkvist
Utgivningsår:1968

Om Bombi Bitt och jag:

Allt är möjligt för Bombi Bitt, buspojken som ingen rår på, och stinsens strängt hållne Eli blir hans beundrande kamrat. Tillsammans upplever de en rad rafflande och muntra äventyr bland krumelurer som Jöns Pumpare, målaren Vricklund, sockerhoran Franskan och hästskojaren Nils Gallilé.

Titel: Music Land
Regissör: James Parrott
År: 1931
Genre: Komedi
Helan och Halvan skakar galler

Stellan Skarsgård, Reiner Albrecht, Åke Fridell, Ann-Marie Gyllenspetz, Margaretha Krook, Sigge Fürst, Åke Grönberg, Ernst Günther, Björn Gustafson, Toivo Pawlo, Axel Düberg, Tor Isedal, Håkan Serner, Bengt Eklund, Bengt Ekerot, Arne Ragneborn

Max Lundgren

Drama, Familjefilm, Mini-serie

Sverige
Med i listor: SVT Öppet arkiv
Diskussioner om Bombi Bitt och jag  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bombi Bitt och jag (17 st)
Minas_tirith (Anmäl)   4/8 2016
Följer serien på tv och har precis börjat läsa boken. Av det lilla jag har läst i boken måste jag säga att serien följer boken väl vilket är ett stort plus i kanten! Stellan briljerar! En klockren 4a!
Gordyal (Anmäl)   10/5 2014
Det är svårt att inte sugas in i den skånska myllan, även om det egentligen inte händer särskilt mycket. Stellan imponerar. (7-/15)
estet_kikka (Anmäl)   3/2 2013
hur mysig som helst! det enda minuset var att stellan å den andra ungen lät lite väl tillgjorda när dom skrattade ibland. men det är väl det enda negativa. fruktansvärt rolig på sina ställen ("det var det renaste fingret jag sett!") å vilka skådisar sedan! dessutom är margaretha krook helt sanslöst vacker här.
Astrojacob (Anmäl)   23/8 2012
Fantastisk serie med mustiga historier och en lysande ung Stellan. Kryddad med gräddan av svenska skådespelare från 60-talet. Fyra.
Mikka (Anmäl)   11/11 2011
Den har sina stunder och är riktigt fint filmad. Lite charmigt om man kan ha överseende med skånskan. Stellan (17 år gammal) är bra som Bombi Bitt. 3-
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bombi Bitt och jag