Bon voyage

Originaltitel: Bon voyage
Regissör:Jean-Paul Rappeneau
Utgivningsår:2003

Om Bon voyage:

Juni 1940. Frankrike är på väg att besegras av Tyskland. På ett hotel samlas en brokig skara av politiker, filmstjärnor, övre medelklass, tyska spioner och franska frihetskämpare. En last med tungt vatten står i centrum för handlingen. En vetenskapsman och hans unga kvinnliga assistent försöker föra ut vattnet till England, för att undvika att tyskarna lägger beslag på lasten. De franska minstrarna är ovilliga att hjälpa till, men hjälp kommer från oväntat håll.
Se filmen på CDON

Titel: Lucie Aubrac
Originaltitel: Lucie Aubrac
Regissör: Claude Berri
År: 1996
Lucie Aubrac

Isabelle Adjani, Gérard Depardieu, Virginie Ledoyen, Yvan Attal, Grégori Derangère, Peter Coyote, Jean-Marc Stehlé, Aurore Clément, Xavier De Guillebon, Edith Scob, Michel Vuillermoz, Nicolas Pignon, Nicolas Vaude

Jean-Paul Rappeneau, Jérôme Tonnerre, Julien Rappeneau, Patrick Modiano, Gilles Marchand

Drama, Komedi, Romantik, Thriller, Mysterium, Krig

Frankrike
Diskussioner om Bon voyage  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bon voyage (6 st)
KyLLo (Anmäl)   14/12 2013
Det är en snygg film men väldigt monoton. Känns politisk och tillrättalagd, vilket jag tycker blir påfrestande i längden.
goeran (Anmäl)   2/12 2007
En film som har handlingen förlagd till en dramatisk tidpunkt i Frankrikes historia. God underhållning för stunden men kanske inte så mycket mer.
oii (Anmäl)   9/2 2007
En stark trea.. Filmen blir aldrig tråkig.
Snah (Anmäl)   8/12 2005
En småtrevlig historia, men inget speciellt.
stefanstorm (Anmäl)   12/12 2004
Underbar film som verkligen har ALLT! Inte en tråkig stund, konstigt at denna påkostade drama-komedi-äventyr inte letat sig till sverige än..
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bon voyage