Bone Tomahawk

Originaltitel: Bone Tomahawk
Regissör:S Craig Zahler
Utgivningsår:2015

Om Bone Tomahawk:

Fyra män ger sig ut i vilda västern för att rädda en grupp fångar från kannibalistiska grottmänniskor.

Titel: Ravenous
Regissör: Shane Van Dyke
År: 2010
Genre: Western
6 Guns

Kurt Russell, Patrick Wilson, Matthew Fox, Richard Jenkins, Lili Simmons, David Arquette, Sid Haig, Geno Segers, Fred Melamed, Kathryn Morris, Sean Young, Evan Jonigkeit, Eddie Spears, Raw Leiba, James Tolkan, Michael Paré, Brandon Molale, Jamie Hector

S Craig Zahler

Drama, Thriller, Äventyr, Western, Skräck

Tomahawk: Gunmen vs. Cannibal Tribe

Recension Bone Tomahawk

- KULTURCHOCK sätter betyg 4 och skriver:
Nu var det dags för ”Bone Tomahawk” – en film som tre timmar innan jag såg den inte ens existerade i min värld. Men när jag läste om den blev jag med ens mycket exalterad. Den verkade ha allt; spänning, ovanlig miljö, ond lokalbefolkning, blod och Kurt Russel. Det är en regidebut vilket gjorde det svårt att balansera förväntningarna men jag placerade dem, minst sagt, högt. Detta är alltså en slags...

Recension av Bone Tomahawk - Läs hela!

Diskussioner om Bone Tomahawk  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bone Tomahawk (59 st)
deswhip (Anmäl)   00:24 20/2
Kurt Russel är alltid cool men filmen är tyvärr riktigt dålig faktiskt, det är storyn som helt saknar finess och känsla, som om den vore skriven av en tonåring.
stgurgel (Anmäl)   14/12 2018
Något med skådespelet är för välputsat och den tar väl god tid på sig att ta fart
Jamesa (Anmäl)   15/9 2017
Bra drama i västernmiljö. Snygg. Bra balans.
amam (Anmäl)   27/6 2017
Mycket bättre än väntat, jag trodde att det skulle vara bara tortyrporr men det är snarare en stämningsfylld western som bygger långsamt upp mot crescendot. Bra skådisar och kompetent regi gör det till en stark trea.
Sture Stenhög (Anmäl)   6/5 2017
Den här filmen verkar ha sneglat både på klassiska westernfilmer och gamla italienska kannibalrullar. Jag uppskattar den förstnämnda inspirationskällan mer än den sistnämnda, men det blir ändå en mix som på det stora hela fungerar bra. Tonmässigt och innehållsmässigt lyckas den lägga sig någonstans mitt emellan de inte alltid helt pk-certiferade klassikerna och den ängsliga moderna reaktionen på dessa, och det är precis vad jag tycker att man bör sikta på i allmänhet. Karaktärerna är i grunden arketyper men låter sig aldrig reduceras till bara det. Bra dialog och bra skådespelare bidrar till detta. Undantaget är Mathew Fox, den karaktären hade förtjänat en bättre skådespelare. Lite synd också att Uwe bara gick med på att låna ut Miachel Paré till en scen, men kul att Richard Jenkins gör en Letterman och skaffar skägg som får honom att åldras 20 år. Filmens avslutande del är obehaglig både när det kommer till stämning och gore, men utan att det går överstyr eller känns omotiverat. Antar att kombinationen rensar ut målgruppen en del, vilket är modigt i sig, och för min del är det högst välkommet med filmer som hittar sin egen nisch och gör det så pass bra som här
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bone Tomahawk