Betyg idag: 1 464 Besökare idag: 7 001

Originaltitel: Bonnie and Clyde
Regissör:Arthur Penn
Utgivningsår:1967

Om Bonnie och Clyde:

På drift i Amerika, mitt under depressionen, ger sig Clyde Barrow och Bonnie Parker in på brottets bana. Men de menar inget illa. De är bara ute efter äventyr - och varandra. Men någonstans går det fel.
Se filmen på Plejmo

Regissör: Roger Corman
År: 1970
Genre: Drama, Kriminalare
Bloody Mama

Warren Beatty, Faye Dunaway, Gene Hackman, Estelle Parsons, Michael J Pollard, Denver Pyle, Dub Taylor, Gene Wilder, Evans Evans, Mabel Cavitt

David Newman, Robert Benton

Drama, Kriminalare, Romantik, Thriller, Roadmovie, Biografi

Recension Bonnie och Clyde

- Bobby Peru skriver:
Bonnie & Clyde var filmen som smått förändrade biopublikens syn på förhärligande av gangsters och våld. Året då filmen kom var skildringen av rått och blodigt våld inte vanligt. Så den här filmen får stå som grundaren till alla de rebelliska 70-talsfilmerna. Handlingen kretsar kring det dåvarande paret Bonnie Parker (Faye Dunaway) och Clyde Barrow (Warren Beatty). De härjade i den amerikanska...

Recension av Bonnie och Clyde - Läs hela!

Med i listor: Roadmovie Top 50
Diskussioner om Bonnie och Clyde  (0 diskussioner)
Kommentarer om Bonnie och Clyde (238 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   22/10 2017
Glorifierar brottslighet
Gordyal (Anmäl)   9/4 2017
Typisk filmfilm med massor av kvalitéer. Men inte blir den särskilt mycket roligare för det. (6/15)
Engravadlax (Anmäl)   14/1 2017
Faye Dunaway är dödssnygg, men öh, skådespelet är väldigt 60-tal.
smichael (Anmäl)   23/12 2016
Filmhistoriens snyggaste par.
RustyFilm (Anmäl)   22/12 2016
Tidigt 30-tal begick Bonnie och Clyde sina härjningar. 35 år senare (alltså förvånansvärt nära inpå) skapades den här filmen om dessa händelser. Nu ytterligare 50 år senare kollar jag filmen (har sett den en gång tidigare oxå). Eftersom den verkliga rånarjakten då på 30-talet var utdragen i tid och pressbevakningen väldigt stor fanns gått om dokumentation för att skapa en trovärdig film. Och det tycker jag Artur Penn lyckades bra med. Mitt gillande av filmen var större förra gången (längesen) jag såg den. Man har väl tröttnat lite på biljakter å pangpang. Men mycket snygga 30-tals bilar var det och även en snygg och bra 25 årig Faye Dunaway som Bonnie.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Bonnie och Clyde