Boog & Elliott - Vilda vänner

Originaltitel: Open Season
Regissör:Roger Allers, Jill Culton, Anthony Stacchi
Utgivningsår:2006

Om Boog & Elliott - Vilda vänner:

En animerad film som berättar historien om den 450 kilos tama grizzlybjörnen Boog vars värld blir helt upp-och-ned vänd när han möter den glappkäftade, tanige och enhornade hjorten Elliott. Tillsammans blir de strandsatta i skogen, mitt under jaktsäsongen. Nu är det upp till denna något udda duo att så fort som möjligt samla ihop djuren i skogen och föra alla i trygghet. Sedan tänker de försöka jaga bort jägarna från skogen så att djuren tryggt kan återvända till sina hem. Samtidigt som Boog och Elliott planerar sitt uppror blir skogsvaktaren Beth orolig. Beth räddade Boog när han var en liten unge och har tagit hand om och uppfostrat honom. När nu jägarna kommer börjar hon undra var Boog befinner sig och bestämmer sig därför för att ge sig ut och leta reda på sin älskade vän.

Titel: På andra sidan häcken
Regissör: Mark Dindal
År: 2005
Genre: Komedi, Familjefilm, Action, Äventyr
Lilla kycklingen

Martin Lawrence (röst), Ashton Kutcher (röst), Debra Messing (röst), Jon Favreau (röst), Gary Sinise (röst)

Steve Bencich, Ron J Friedman

Komedi, Animerad, Familjefilm, Äventyr

Recension Boog & Elliott - Vilda vänner

- westost sätter betyg 2 och skriver:
Mitt första intryck av filmen är att den bitvis är fantastiskt snygg. Resten av intrycken är inte lika positiva, trots ett lyckat skämt här och där. Konceptet är lika förutsägbart som det är uttjatat; i en datoranimerad film så blir björnen Boog utslängd från sitt hem på grund av en ettrig hjort som heter Elliot. Boog hatar Elliot men behöver hans hjälp för att hitta ut ur skogen igen, och tah-dah,...

Recension av Boog & Elliott - Vilda vänner - Läs hela!

Diskussioner om Boog & Elliott - Vilda vänner  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boog & Elliott - Vilda vänner (129 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   25/10 2017
Tatty (Anmäl)   3/4 2017
Ganska rolig film. En sån björn vill man ha hemma. Gillar alla de söta djuren i filmen.
Jamesa (Anmäl)   26/11 2016
Helt ok, ganska bra och rolig faktiskt.
Krille80 (Anmäl)   1/1 2015
En charmig, underhållande och rätt ofarlig animerad film för de allra minsta barnen liksom den vuxne som uppskattar animerad film. Jag gillade filmen och jag gillade karaktärerna som fick mig att skratta här och där. Martin Lawrence och Ashton Kutcher levererar röstskådespelet för huvudrollerna och de fungerar. Martin Lawrence gör t.o.m. ett riktigt bra jobb. 3+
dafreakish (Anmäl)   16/11 2014
En alldeles utmärkt barnfilm för de mindre. Den är dessutom rätt befriad från överdrivna poänger och fjanterier utan erbjuder precis det den ska göra, varken mer eller mindre. Snudd på trea.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Boog & Elliott - Vilda vänner
Se filmen