Boogeyman

Regissör:Stephen Kay
Utgivningsår:2005
Antal betyg:2084 betyg

Om Boogeyman:

Historien handlar om en ung man i Chicago som har minnen av traumatiska händelser i barndomssovrummet. Många år senare återvänder han hem till sitt barndomshem för att konfrontera det monster som kan vara verkligt, men lika gärna kan vara hans fantasi som spelar honom ett spratt.
Se filmen på Viaplay

Titel: Boogeyman 2
Originaltitel: Boogeyman 2
Regissör: Jeff Betancourt
År: 2007
Boogeyman 2
Titel: Boogeyman 3
Originaltitel: Boogeyman 3
Regissör: Gary Jones (II)
År: 2008
Regissör: Craig R Baxley
År: 2002
Genre: Drama, Thriller, Mysterium
The Glow

Barry Watson, Emily Deschanel, Skye McCole Bartusiak, Lucy Lawless, Robyn Malcolm, Charles Mesure, Tory Mussett

Eric Kripke, Juliet Snowden, Stiles White

Drama, Thriller, Skräck, Mysterium

USA, Nya Zeeland

Recension Boogeyman

- cineasten89 sätter betyg 2 och skriver:
Redan innan man sett filmen har man en vag aning om att det kommer att bli som andra amerikanska skräckisar som har en typisk amerikaniserad stil. Och sannerligen så är det inte första gången man gissar rätt. Det är inte en film som personifierar nåt nytt, eller ens skrämmer. Istället för att vara en skräckslående film så är den förskräcklig. Tim är en kille som bor i Chicago och arbetar på en tidning...

Recension av Boogeyman - Läs hela!

Med i listor: Filmtipsets Sämsta 250
Diskussioner om Boogeyman  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boogeyman (242 st)
Murvel48 (Anmäl)   24/5 2018
Jag tänkte sätta en trea på denna men de sista tio minuterna blev en antiklimax. Snyggt och suggestivt filmat så det var synd att det inte räckte hela vägen.
fridenpaden (Anmäl)   23/12 2017
Boogerman. När man äntligen till slut fick se monstret så är han grön som en snorkråka.
DrJW (Anmäl)   3/12 2017
Den här hade potential till att vara en bra film, men den lyckas inte. Uppföljarna är inte bättre och dem hade dåliga kontinuiteter. 1.5 av 5.
Filmfantast86 (Anmäl)   24/10 2017
picklessmulan (Anmäl)   7/3 2014
Hyfsat foto men resten är rena rama dravlet tyvärr. Förstår inte riktigt tanken bakom manuset till denna film. Dömt att misslyckas innan man ens börjat. Ni missar inget om ni skippar denna.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Boogeyman