Betyg idag: 1 218 Besökare idag: 4 264

Originaltitel: Boogie Nights
Regissör:Paul Thomas Anderson
Utgivningsår:1997

Om Boogie Nights:

Eddie, en ung och aspirerande skådespelare, upptäcks av Jack Horner, en porrfilmsregissör som anser att det han gör är en konstform. Eddie ändrar sitt namn till Dirk Diggler och sugs in i en livsstil som präglas av det sena 70-talets porrindustri.

Titel: Lovelace
Regissör: Trey Parker
År: 1997
Genre: Komedi, Science Fiction
Orgazmo

Mark Wahlberg, John C Reilly, Burt Reynolds, Julianne Moore, Heather Graham, William H Macy, Don Cheadle, Philip Seymour Hoffman, Luis Guzmán, Thomas Jane, Nicole Ari Parker, Ricky Jay, Robert Ridgely, Philip Baker Hall, Melora Walters, Alfred Molina

Paul Thomas Anderson

Drama

Recension Boogie Nights

- RasmusOrsén sätter betyg 4 och skriver:
En historia om en man utan gränser. Vi får följa Eddie Adams under hans karriär som porrstjärnan Dirk Diggler, hans drogberoende och hur det ledde honom ner i en fruktansvärd tragedi. Eddie Adams (Mark Wahlberg) försörjer sig på att runka inför killar på en nattklubb. Hans mamma misstycker starkt men anser samtidigt att han är urbota korkad och dum. Han har en mycket speciell talang, han kan ha...

Recension av Boogie Nights - Läs hela!

Med i listor: Porrbranschen
Diskussioner om Boogie Nights  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boogie Nights (421 st)
Filmfantast86 (Anmäl)   16/10 2017
Stygga-Vargen (Anmäl)   31/7 2017
Väldigt bra.
Rehn108 (Anmäl)   31/12 2015
Väldigt, väldigt bra. Första halvan av filmen är en solklar femma, sedan sjunker den något till en stark fyra. Oerhört underhållande. Och Philip Seymour Hoffman är som vanligt bäst.
DOKAN (Anmäl)   26/11 2015
Inte mycket gensamt med den verklige John Holmes liv. Wahlberg framstår mer som en förvuxen (minst sagt...) barunge som gått vilse i porrdjungeln. Verklighetens Holmes var långt mer förhärdad . . . Men ser man det som en underhållande fantasi kring pornobranschen så är det mycket underhållande med fina skådisar och skön bakgrundsmusik och fenemonal Burt Reynolds som p-regissör med konstnärliga ambitioner.
the bully (Anmäl)   18/8 2015
Verkligen?