Boogie Woogie

Originaltitel: Boogie Woogie
Regissör:Duncan Ward
Utgivningsår:2009

Om Boogie Woogie:

Vi får följa en rad olika personers liv i Londons konstvärld. Kärlek, sex, svek och pengar är några av ingredienserna.

Gillian Anderson, Heather Graham, Danny Huston, Jack Huston, Christopher Lee, Joanna Lumley, Stellan Skarsgård, Amanda Seyfried, Charlotte Rampling, Simon McBurney, Alan Cumming, Meredith Ostrom, Jaime Winstone, Gemma Atkinson, Rosie Fellner

Danny Moynihan

Komedi

Storbritannien
Diskussioner om Boogie Woogie  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boogie Woogie (5 st)
KyLLo (Anmäl)   19:13 30/3
En estetisk film med relationer och ingen sexkomedi som man skulle kunna tro. Ska förstås inte förväxlas med Boogie Nights. Lite originella scener och kända namn håller intresset uppe för stunden. Exempelvis tycker jag att Amanda Seyfried är bra här. Stellan Skarsgård gör en annan roll än man är van att se honom i. Svag trea.
Grillo (Anmäl)   18/12 2012
Inte direkt min kopp av te, framförallt för att jag inte förstår all namedropping. Ändå är historien som helhet hyfsat underhållande och går att fördriva 1,5 timme på.
Dutch (Anmäl)   16/11 2011
Underhållande diss mot alla konstmänniskor. Stellan och Danny äger.
jingoo (Anmäl)   30/9 2011
Klara sig med nöd och näppe undan ett bottenbetyg tack vare en del bra skådisar.
Danielchrister (Anmäl)   1/5 2010
Underhållande film som kanske främst lever på sina många kända ansikten - intrigen är i sig ganska tunn och tvistarna inte särskilt omvälvande men tack vare ett högt tempo och duktiga skådespelare som Danny Huston och Gillian Anderson är det ändå någonting särskilt med filmen. En betydligt ytligare och lättsammare film än liknande verk som exempelvis Shortbus.