Betyg idag: 2 180 Besökare idag: 5 706

Originaltitel: The Boondock Saints
Regissör:Troy Duffy
Utgivningsår:1999

Om Boondock Saints:

Den excentriske FBI-agenten Smecker tillkallas för att utreda ett groteskt mord på två ryska gangsters. Hans tillvägagångssätt är minst sagt annorlunda... Snart faller bitarna på plats och misstankarna riktas mot tvillingarna MacManus. Vad Smecker inte känner till är att tvillingarna ser sig själva som utvalda av Gud. Utvalda att utrota all ondska...

Titel: Boondock Saints II: All Saints Day
Regissör: Paul McGuigan
År: 2006
Genre: Drama, Thriller
Lucky Number Slevin

Sean Patrick Flanery, Norman Reedus, Willem Dafoe, Billy Connolly, Ron Jeremy, David Della Rocco, David Ferry, Brian Mahoney, Jeanna Fine, Bob Marley

Troy Duffy

Komedi, Action, Kriminalare

Kanada, USA

Recension Boondock Saints

- Boondock_saint sätter betyg 4 och skriver:
Inte många känner till regissören Troy Duffy, men den här filmen bevisar att det är ett namn värt att lägga på minnet. Han gör även en Tarantino/Hitchcock och går att skåda under en kort stund i The Boondock Saints. The Boondock Saints handlar om två djupt kristna bröder i 30-årsåldern spelade av Norman Reedus och Sean Patrick Flanery. De jobbar på slakteri, talar ett tiotal språk, går i kyrkan...

Recension av Boondock Saints - Läs hela!

Med i listor: 90-tal Top 50, Action Top 50, Filmer flest filmtipsare äger, Filmtipsets Topp 250, Komedi Top 50, Kriminalare Top 50, Medlemmarnas favoritfilmer
Diskussioner om Boondock Saints  (0 diskussioner)
Kommentarer om Boondock Saints (1358 st)
Cftbl (Anmäl)   15:48 10/4
Hm, denna har inte åldrats sådär väldigt väl... Sänker betyget från 4 till 3.
RustyFilm (Anmäl)   9/12 2016
En action komedi som är tydligt påverkad av den fem år tidigare Pulp Fiction, men den är långt ifrån att övertrumfa sin föregångare. Ändå sevärd om man är sugen på vålds-porr.
Stygga-Vargen (Anmäl)   23/10 2016
Tycker inte den är dålig men däremot är den väldigt överskattad.
Halofreak92swe (Anmäl)   21/2 2016
Fortfarande en av de bästa actionfilmer jag sett! Hoppas på en trea lagom till 2019 då :)
AlbinWesley (Anmäl)   13/1 2016
Nä tyvärr alltså. Som poängterat är det ju ett rätt blekt försök att göra Tarantino. Och jag gillar ju inte ens Tarantino.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Boondock Saints