Borat

Originaltitel: Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan
Regissör:Larry Charles
Utgivningsår:2006

Om Borat:

Borat Sagdiyev, tv-ankare och Kazakstans sjätte kändaste personlighet, åker till USA för att undersöka vad hans land har att lära av världens mest fantastiska nation. Med ett dokumentärteam i hälarna blir han istället mer intresserad av att lokalisera och gifta sig med Pamela Anderson.

Titel: The Dictator
Regissör: Mercedes Stalenhoef
År: 2008
Carmen Meets Borat
Titel: Best in Show
Originaltitel: Best in Show
Regissör: Christopher Guest

Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Peter Baynham, Dan Mazer

Komedi

Recension Borat

- Priceguy sätter betyg 2 och skriver:
Att se Borat är som att se ett en och en halv timme långt avsnitt av Dolda kameran. Och precis som i Dolda kameran är det ibland väldigt roligt, hyggligt ofta lite småkul, och större delen av tiden inte roligt alls. Sacha Baron Cohen, mer känd som sin karaktär Ali G, spelar Borat, som gjorde sin debut i Ali G:s program. Borat är journalist och kommer från Kazakhstan. I Da Ali G Show intervjuade...

Recension av Borat - Läs hela!

Med i listor: Startpaket 2
Diskussioner om Borat  (0 diskussioner)
Kommentarer om Borat (1323 st)
apmannen (Anmäl)   12:49 24/2
En underbar intensivkurs i hur fort och obarmhärtigt humor åldras. Jag kan redan höra mina barn om några år fråga "tyckte ni på riktigt att det här var kul förr i tiden?". Svaret får bli "ja, under några veckor 2006 var det här supersuperroligt, alla tyckte det".
Sarakin76 (Anmäl)   20/9 2017
Denne humoren liker jeg. Det er vel de som kritiserer filmen som er intolerante snarere enn filmen i seg.
Filmfantast86 (Anmäl)   2/9 2017
En av mina favoritkomedier.:)
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/9 2016
Skruvad och helgalen komedi! Har sett den många gånger och fler lär det bli! Det här är det bästa Sacha Baron Cohen gjort!
Dream (Anmäl)   25/4 2016
Annorlunda, humoristiskt, vulgärt och gjort med glimten i ögat, samtidigt som den retar gallfeber på vissa utan humor, Briljant!
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Borat
Se filmen