Betyg idag: 1 040 Besökare idag: 5 670

Borat

Originaltitel: Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan
Regissör:Larry Charles
Utgivningsår:2006

Om Borat:

Borat Sagdiyev, tv-ankare och Kazakstans sjätte kändaste personlighet, åker till USA för att undersöka vad hans land har att lära av världens mest fantastiska nation. Med ett dokumentärteam i hälarna blir han istället mer intresserad av att lokalisera och gifta sig med Pamela Anderson.

Titel: The Dictator
Regissör: Larry Charles
År: 2009
Brüno
Titel: Best in Show
Originaltitel: Best in Show
Regissör: Christopher Guest

Sacha Baron Cohen, Anthony Hines, Peter Baynham, Dan Mazer

Komedi

Recension Borat

- Priceguy sätter betyg 2 och skriver:
Att se Borat är som att se ett en och en halv timme långt avsnitt av Dolda kameran. Och precis som i Dolda kameran är det ibland väldigt roligt, hyggligt ofta lite småkul, och större delen av tiden inte roligt alls. Sacha Baron Cohen, mer känd som sin karaktär Ali G, spelar Borat, som gjorde sin debut i Ali G:s program. Borat är journalist och kommer från Kazakhstan. I Da Ali G Show intervjuade...

Recension av Borat - Läs hela!

Med i listor: Startpaket 2
Diskussioner om Borat  (0 diskussioner)
Kommentarer om Borat (1323 st)
Sarakin76 (Anmäl)   09:17 20/9
Denne humoren liker jeg. Det er vel de som kritiserer filmen som er intolerante snarere enn filmen i seg.
Filmfantast86 (Anmäl)   17:49 2/9
En av mina favoritkomedier.:)
Stygga-Vargen (Anmäl)   18/9 2016
Skruvad och helgalen komedi! Har sett den många gånger och fler lär det bli! Det här är det bästa Sacha Baron Cohen gjort!
Dream (Anmäl)   25/4 2016
Annorlunda, humoristiskt, vulgärt och gjort med glimten i ögat, samtidigt som den retar gallfeber på vissa utan humor, Briljant!
wasteoftime (Anmäl)   11/4 2016
Det är med ganska stor besvikelse som jag ser den här filmen. Ali G var briljant i sin bästa stunder och rolig i sina sämsta. Det här är, bara kränkande. På så många nivåer. Det är kränkade mot mig som tittare. Det är kränkande mot Kazaker. Och mer eller mindre alla där emellan. Vissa av sakerna hade kunnat fungera i kortare sketcher, men det mesta är verkligen bara "...". Men visst, sämre kunde det också ha varit. 1,0 på SH-skalan.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Borat
Se filmen