Gräns

Originaltitel: Gräns
Regissör:Ali Abbasi
Utgivningsår:2018

Om Gräns:

När en gränspolis med ett skarpt sinne för att identifiera smugglare stöter på den första personen vars skyldighet hon inte kan bevisa tvingas hon konfrontera skrämmande sanningar om sig själv och människor i allmänhet.

Eva Melander, Eero Milonoff, Jörgen Thorsson, Ann Petrén, Sten Ljunggren, Kjell Wilhelmsen, Rakel Wärmländer, Andreas Kundler, Matti Boustedt, Tomas Åhnstrand, Josefin Neldén, Henrik Johansson, Ibrahim Faal, Åsa Janson, Donald Högberg, Krister Kern

Ali Abbasi, Isabella Eklöf, John Ajvide Lindqvist

Drama, Romantik, Thriller, Fantasy

Border

Sverige, Danmark
Med i listor: Guldbaggar, Medlemmarnas mest betygsatta just nu
Diskussioner om Gräns  (0 diskussioner)
Kommentarer om Gräns (21 st)
callusis (Anmäl)   17:19 17/2
Äntligen kan Sverige spotta ur sig en bra film.
UFO_lars (Anmäl)   21:49 16/2
Väldigt bra smink. Spännande och otäck stämning som blandar utanförskap med klassisk thriller som skapar en spänning som gör det svårt att slita sig från filmen. En skruvad story som inte håller för en stark trea.
Albion (Anmäl)   23:29 4/2
Ingen myspys-film precis. Det här har en stark originell ton över sig som dock fokuserar, för att inte säga vältrar sig i det vämjeliga på ett lite väl överdrivet vis. Den punktmarkering som görs av Tina, främst via det närgångna fotot, blir tröttsam i längden. Även om jag är högst tveksam till slutresultatet så finns här en hel del bra och intresseväckande frågeställningar, men det finns ingen anledning att låta hyllningarna skena iväg. Betyget blir en 3;a
Commandante (Anmäl)   11:37 1/2
En riktigt bra film där gränserna mellan svart och vitt suddas ut. Starkt tema kring utanförskap och sexualitet.
dr_Robert (Anmäl)   21:08 29/1
En trollpitt gör inte en tunn soppa smakfull. Skådisar och regissör gör sitt bästa för att trolla, men manuset är direkt svagt. Jag kunde intressera mig för huvudpersonens känsla av utanförskap, men hämndtemat gav en dålig eftersmak.
  Det finns fler kommentarer  Fler kommentarer till Gräns